הנופש נהרס: אדם שנסע עם בני משפחתו לנופש ברודוס שהוזמן מחברת התעופה ישראייר באמצעות סוכנות נסיעות מטעמה, הגיש נגדה תביעה לפיצויים על ליקויים בשירות שקיבל, כאשר המלון התגלה כאתר בניה והנאת המשפחה מהנופש נהרסה כליל. הנתבעת טענה כי הייתה בסך הכול מתווכת ולכן אינה אחראית על טיב המלון. בית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא דחה את טענתה, וקבע ביום ה' כי היא הספק של שירותי האירוח במלון ולכן עליה לשלם פיצוי לתובע על נזקיו בסך 1,800 שקלים, בתוספת 530 שקלים עבור אגרת התביעה והוצאות הדיון.


חבילת הנופש שהוזמנה עלתה כ-8,200 שקלים, וכללה ארבעה לילות ברודוס עבור התובע, אשתו ושתי בנותיהם הקטנות. בכתב התביעה תיאר התובע כיצד המשפחה הגיעה למלון באמצע הלילה והזדעזעה לגלות שהחדר ממוקם באגף שעדיין בבניה, כאשר בחדר עצמו היה ריח צבע חריף, נקודות חשמל חשופות וכתמי דם בחדר המקלחת. נוסף על כך לחדר הייתה גישה ישירה אל הבריכה, ללא כל אמצעי בטיחות למניעת תאונות כמו מעקה או גדר.


המשפחה סירבה להשתכן באותו חדר, והעבירה את הלילה בלובי המלון. למחרת היום אמנם העבירו אותם לחדר אחר, אך הוא היה מזוהם והמשפחה נאלצה לנקות אותו בעצמה. צרותיהם לא תמו בזאת, וכאשר נגמרה החופשה ההסעה שהייתה אמורה להעביר אותם לשדה התעופה יצאה לדרך בלעדיהם, ושבה לאסוף אותם רק אחרי שהתחננו.


בית המשפט: חברת התעופה אחראית לטיב השירות במלון גם אם לא סיפקה אותו בעצמה בפועל


התובע טען שהחוויות הלא נעימות במלון הרסו את ההנאה מהחופשה כולה, ושמבחינתו היה עדיף לא לצאת אליה ולהפסיד ימי חופש בעבודה. הוא ביקש פיצוי על עלות החבילה ועוגמת נפש. בד בבד טען כי אחרי שפנו אל סוכנות הנסיעות בשובם ארצה, הודיע להם הסוכן שישראייר מוכנה לפצות אותם ב-2,000 אירו. הם הסכימו וחתמו על כתב סילוק, אך אז טענה הנתבעת כי נפלה טעות סופר בהסכם וכי הצעתה לפיצוי עומדת על 200 אירו בלבד.


מנגד לטענות התובע, הנתבעת טענה שהיא רק מתווכת ואינה אחראית על טיב החדרים והשירות במלון. עוד טענה שהתובע לא פנה אליה בזמן אמת כשהיה במלון, וכך מנע ממנה לסייע לו. גם אם המשפחה עברה חוויה לא נעימה בלילה הראשון, טענה הנתבעת, זה עדיין לא אומר שהנופש כולו נהרס.


תחילה השופט התייחס להסכם שלגביו טענה ישראייר כי נפלה בו טעות סופר, וקבע שבנסיבות המקרה יש הצדקה לבטלו ולא לחייב אותה בהצעתה לפיצוי המופרז. עם זאת, הדבר אינו אומר שהיא לא חייבת בפיצויים כלל, היות שהיא לא שימשה כמתווכת בלבד כפי שניסתה לטעון אלא כספק של שירותי המלון. לכן היא אחראית לטיב השירות שם, גם אם לא סיפקה את שירות האירוח בפועל.

 

יש לך שאלה?

פורום רשלנות מקצועית
מימוש זכויות נוסעים עקב עיכוב בטיסה או עקב ביטול טיסה


במקרה זה מאחר שהייתה יכולה למנוע את התקלה מראש אם רק הייתה מתעדכנת ישירות מול המלון, נקבע שהיא חייבת בפיצויים. מכיוון שרוב החופשה עברה בשלום וללא תקלות, קבע השופט שאין לחייב אותה בפיצוי עבור החבילה כולה, והטיל עליה פיצוי בסך של 1,800 שקלים, בצירוף תשלום עבור הוצאות הדיון ואגרת התביעה בסך 530 שקלים.


ת"ק 9920-03-15