כל ילד במדינת ישראל מבוטח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות עד גיל 18, אשר ההורים משלמים בגינה מדי שנה במסגרת תשלומי החובה לרשות המקומית, לגן הילדים או לבית הספר. אבל אף על פי שהם משלמים על כך, הורים רבים כלל לא יודעים מה מכסה פוליסת הביטוח, ואינם תובעים פיצויים במסגרת הפוליסה גם במקרים שבהם ילדיהם נפצעים וזכאים לכיסוי ביטוחי, כמו למשל בגין תאונות שמתרחשות מחוץ למסגרת החינוכית, בסופי שבוע ואפילו בטיולים בחו"ל.


למעשה, הכיסוי הביטוחי שמעניקה הפוליסה נרחב מאוד, וחל במשך 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע. ואולם, חברות הביטוח אינן נוהגות לפרסם את העניין וכך הורים רבים משלמים שנים רבות עבור הביטוח מבלי לדעת כלל מהן זכויותיהם ומתי הם יכולים לקבל פיצויים.


ביטוח תאונות אישיות לתלמידים מכסה פגיעות רבות ומגוונות שעלולות להיגרם לתלמידים, ולהסתיים בנזקי גוף חמורים, בנכות חלקית או מלאה, לצמיתות או לתקופה קצובה, ואף עלולה להסתיים במוות, וזאת מלבד חריגים מסוימים כגון פגיעה מתאונות דרכים, פגיעה עקב פעולת איבה או מחלות מסוימות, אז ניתן לתבוע פיצויים לפי חוקים אחרים שלא במסגרת פוליסת ביטוח התלמידים.


פוליסת הביטוח תקפה הן בתוך המסגרת החינוכית והן מחוצה לה, הן בחוגים והן בקייטנות, הן בסופי שבוע והן בשעות שאחרי הלימודים, הן בקולנוע והן בחו"ל. את הפיצויים מפוליסת הביטוח ניתן לקבל בד בבד עם קבלת פיצויים מגופים אחרים, במקרים שבהם ניתן לתבוע את האדם או הגוף שגרמו ברשלנות לנזקי הגוף או שנשאו באחריות לתאונה. כמו כן, ניתן לקבל פיצויים מהפוליסה ללא קשר למידת אשמתו של הילד עצמו בתאונה.


קטטות בין ילדים ומעשי שובבות: האם פוליסת הביטוח לתלמידים תשלם פיצויים בגין נזקי הגוף?


התשובה לשאלה זו חיובית: בעבר כבר הוכרו בבתי המשפט תגרות בין ילדים או מעשי שובבות כתאונות, לצורך קבלת תשלום מפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. את תביעת הפיצויים מפוליסת הביטוח ניתן להגיש עד גיל 21, ובמקרה שבו הילד לא מבוטח בפוליסת הביטוח, ניתן לתבוע את הרשות המקומית או את המסגרת החינוכית אשר מחויבים לגבות מההורים תשלומים עבור הפוליסה, כך שישלמו את הפיצויים במקום חברת הביטוח.


באופן עקרוני, התיישנות תביעה לפוליסת ביטוח חלה לאחר שלוש שנים מקרות אירוע התאונה, ולכן חשוב שלא להתמהמה בהגשת התביעה אלא לפנות אל חברת הביטוח מיד לאחר קרות התאונה. ואולם, פוליסת הביטוח לילדים שונה במובן זה שהיא מאפשרת להגיש תביעה עד שהילד יגיע לגיל 21, ובנסיבות מיוחדות כאשר ההורים כלל לא ידעו על האפשרות לתבוע פיצויים לפי פוליסת ביטוח תלמידים, ניתן אף להגיש תביעה אחרי שחלפה תקופת ההתיישנות וגם אחרי גיל 21.

 

יש לך שאלה?

פורום תאונות תלמידים וזכויות בגין ביטוח ילדים וסטודנטים


המקרים היחידים שפוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים אינה מכסה הם בין היתר נזקי גוף ופגיעות עקב תאונות דרכים, פגיעות עקב פעולות טרור או איבה, רשלנות רפואית ומחלות.

 

 


עודכן ב: 22/06/2017