אב שחיתן את בנו הזמין הסעה מאורגנת לאולם האירועים עבור אורחיו, אולם בשל טעות ברישום ההזמנה, האוטובוס הגיע באיחור של שעה, ואף הנהג גבה את התשלום עבור הנסיעה מהאורחים, שנאלצו לפתוח את המעטפות המיועדות לזוג הצעיר, כדי לגייס את הסכום הנדרש. 

 

האב פנה אל בית משפט לתביעות קטנות בעכו ודרש לקבל פיצויים מחברת ההסעות בגין עגמת הנפש שנגרמה לו. בית המשפט קיבל את התביעה בשבוע שעבר (יום ה'), וחייב את הנתבעת בסך של 1,500 שקלים.

 

בחודש מאי 2015, התובע המתגורר בישוב שלומי חיתן את בנו באולם אירועים בפתח תקווה. כשבועיים לפני מועד החתונה, הזמין התובע מחברת הסעות אוטובוס, לצורך הסעת אורחים לחתונה, וביקש לעבור דרך מספר נקודות איסוף: בשלומי, בנהריה, בקרית אתא ובצומת יגור.

 

האוטובוס היה אמור להתייצב בתחנה הראשונה בשעה 17:00 בשלומי, אולם עקב טעות ברישום ההזמנה, האוטובוס לא הגיע בזמן. נציג מטעם חברת ההסעות התקשר אל התובע, שכבר היה באולם החתונה, ולאחר חילופי דברים, שככל הנראה הגיעו לטונים גבוהים, יצא האוטובוס לדרך והגיע לתחנתו הראשונה באיחור ניכר של שעה.

 

מנהל החברה הורה לנהג לגבות את הכסף לפני תחילת הנסיעה

 

בהתאם להנחיות שקיבל נהג ההסעה ממנהל החברה, הוא דרש לגבות את התשלום בסך 2,000 שקלים, טרם תחילת הנסיעה במזומן. כתוצאה מכך נאלצו המוזמנים, בלית ברירה, לפתוח את המעטפות שיועדו לחתן ולכלה, ולגייס את הסכום הנדרש.

 

לאחר שגויס הסכום האוטובוס יצא לדרך, וכדי להדביק את הפיגור בלוח הזמנים, נסע הנהג דרך כביש 6, במקום דרך כביש 2 כפי שהיה מתוכנן והחברה ספגה את עלות האגרה. לטענת התובע חלק ניכר מהמוזמנים התייאשו מלחכות בתחנת האיסוף וחזרו לביתם במפח נפש, ובסופו של יום הגיעו 30 מוזמנים מתוך 55 לאולם בסביבות השעה 20:00.

 

התובע עתר לחייב את חברת ההסעות בסך של 33,000 שקלים, בגין עגמת נפש רבה ונזקים לא ממוניים שנגרמו לו עקב התנהלותה הלקויה וכתוצאה מאי הגעתם של אורחים רבים שהיו אמורים להיות בהסעה.

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, הגיע בית המשפט למסקנה כי התובע לא הוכיח כי 30 מאורחיו, לא הגיעו לחתונה משום שהתייאשו מלחכות לאוטובוס, מאחר שאף אחד מהם לא זומן למתן עדות, ואף שני העדים שכן זומנו למשפט, העידו כי בתחנה שבה עלו לא היה איש מלבדם ומלבד בני משפחתו, ולא מסרו כי אנשים שבו לביתם בשל המתנה ממושכת.


יש לך שאלה?

פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית
פורום רשלנות מקצועית

 

יחד עם זאת קבע בית המשפט כי התובע זכאי לפיצויים בגין עגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מהעיכוב והצורך להתעסק בעניין זה, במקום לקבל את פניהם של שאר האורחים והמוזמנים באולם האירועים. בסופו של דבר השתכנע בית המשפט כי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב, לכן חייב את חברת ההסעות לשלם לתובע פיצויים בסך של 1,500 שקלים בגין הלחץ והטרדה שנגרמו לו בשל כך.

 

ת"ק 3075-06-15