זוג חברים השיגו במרמה פרטי כרטיס אשראי ושילמו באמצעותו עבור ארוחות במסעדות ורכישת מוצרי מותרות בסך כולל של 800 שקלים. בית משפט השלום בעכו גזר בשבוע שעבר (יום ג') על שני הנאשמים מאסר על תנאי וצו שירות לתועלת הציבור בגין הונאה בכרטיס חיוב וקבלת דבר במרמה.

 

על פי עובדות כתב האישום, במהלך חודש מרץ 2012, הנאשם הראשון השיג את פרטי כרטיס האשראי של המתלונן ומסר אותם לידידתו, הנאשמת השנייה בתיק, כבת 23 שנים, והסביר לה כיצד מבצעים עסקת אשראי באמצעות הפרטים.

 

ימים ספורים לאחר מכן, סעדו שני הנאשמים במסעדה בצפון הארץ, וכשנתבקשו לשלם את החשבון בסך של 190 שקלים, הנאשמת טענה כי שכחה את כרטיס האשראי שלה, ומסרה את מספר הכרטיס של המתלונן וזייפה על הקבלה את חתימתה של אשתו. כעבור יומיים סעדו הנאשמים במסעדה אחרת, וחזרו על מעשה המרמה.

 

לאחר שעזבו את המסעדה, יצאו לסיבוב בקניון, שם רכשה הנאשמת מחליק שיער בשווי של 500 שקלים, ושילמה באמצעות מסירת מספר כרטיס האשראי של המתלונן. בהמשך היום ערכו הנאשמים קניות בסופר, והעמיסו על העגלה מוצרים בסך של 2000 שקלים. הנאשם ניסה לשלם באותה שיטה, אך אז מנהל החנות מסר כי אין אפשרות לשלם באמצעות מספר כרטיס האשראי בלבד, לכן הנאשם הניח בחזרה את המוצרים והשניים יצאו מהמקום.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם בעל עבר פלילי בגין עבירות סמים. הוא ביצע את המעשים על רקע מצבו הכלכלי הקשה, ומבין את חומרתם ואת הפסול בהתנהגותו. יחד עם זאת הנאשם לא לקח אחריות מלאה, אלא השליך את ביצוע העבירות על ידידתו, ואף ביטא כעס כלפיה. קצין המבחן התרשם כי לנאשם אין דפוס עברייני או התמכרותי חרף עברו, והמליץ על צו מבחן למשך שנה וצו שירות לתועלת הציבור, לצד השתלבות בטיפול מתאים.

 

עוד עלה מתסקיר השירות כי זוהי עבירה ראשונה של הנאשמת, אשר קיבלה אחריות מלאה למעשיה והביעה חרטה בגינה. קצין המבחן המליץ לשקול את ביטול הרשעתה בדין, ולהשית עליה צו מבחן למשך שנתיים שבמהלכן תשולב בהליך טיפולי.

 

המאשימה הדגישה את חומרת העבירות, וציינה כי הנאשמים רימו באמצעות כרטיס אשראי בשלוש הזדמנויות וביצעו עסקאות שונות בשווי של 800 שקלים. המאשימה עתרה להשית על הנאשם עונש ברף הגבוה של המתחם, ועל הנאשמת עונש שעומד במחצית המתחם, בשל היעדר עבר פלילי ונסיבותיה האישיות.

 

הסנגור: נגרם נזק מזערי לכן יש לבטל את הרשעת הנאשמים בדין

 

הסנגור טען כי מדובר בעבירות שבוצעו בזמן קצר ללא תחכום מיוחד, ובסופו של דבר, לאחר שהוחזר המכשיר להחלקת שיער, נגרם נזק בסכום מזערי. הסנגור ביקש לאמץ את המלצת קצין המבחן ולבטל את הרשעת הנאשם בדין מחשש לפגיעה בפרנסתו.

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, סבר בית המשפט כי אין מקום לבטל את ההרשעה, מאחר שאין מדובר במעידה חד פעמית, אלא העבירות בוצעו לאחר מחשבה תחילה בשלוש הזדמנויות שונות. בנוסף התרשם כי חלקו של הנאשם, אשר השיג את פרטי הכרטיס וניסה לבצע עסקה בסך של 2,000 שקלים, היה חמור יותר מחלקה של הנאשמת.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

בנסיבות אלו גזר בית המשפט על הנאשם מאסר על תנאי לתקופה של שבעה חודשים למשך שלוש שנים, צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 180 שעות, פיצוי למתלונן בסך 1,000 שקלים בגין עגמת נפש ופיצוי לחברת האשראי בסך 300 שקלים. על הנאשמת גזר מאסר על תנאי לתקופה של שבעה חודשים למשך שלוש שנים, צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 80 שעות ופיצוי למתלונן ולחברת האשראי ביחד ולחוד עם הנאשם.

 

ת"פ 14099-12-12
 


עודכן ב: 03/02/2020