עבריין מין מורשע שהוטל עליו צו פיקוח האוסר עליו להיות לבדו עם ילדים קטינים, מלבד בני משפחה שאיתם יוכל להתרועע רק בליווי אדם בגיר נוסף, הפר את הצו, בילה עם שני ילדיו ללא ליווי בגיר כנדרש ואף שהה עם בנה בן החמש של בת זוגו ללא נוכחותה או נוכחות אדם אחר. בשבוע שעבר (יום א') הטיל עליו בית משפט השלום בירושלים שלושה חודשים ועוד שבוע של מאסר בפועל, בקובעו כי הפרת הצו מחייבת ענישה מוחשית ומרתיעה, וכן שלושה חודשי מאסר נוספים על תנאי.


הנאשם הפר את הצו אף על פי שריצה מאסר בפועל במשך שנה וחצי לאחר שהורשע בעבירות מין וחרף אזהרה של קצין המבחן, וכל זאת במועדים סמוכים לאחר שהוטל עליו הצו. כבר חודש לאחר מכן הוא נצפה עם שני ילדיו בגן השעשועים מבלי שהיה נוכח מבוגר נוסף בסביבה, ובכך אף הפר את האיסור שהוטל עליו להתרחק ממקומות שבהם שוהים קטינים, לרבות מתנ"סים, גנים ציבוריים ובתי ספר.


מספר חודשים לאחר מכן התחתן ועבר להתגורר עם אשתו ושני ילדיה, בני חמש ושש, מבלי שרעייתו הייתה מודעת על ההגבלות שהוטלו עליו ומבלי שדיווח לקצין הפיקוח אודות שינוי מצבו האישי. כחודש אחרי החתונה נראה כשהוא מוביל בטפיחה את בנה של אשתו בן החמש אל תוך בניין המגורים, ללא נוכחות בגיר נוסף בסביבה.


הנאשם לא סיפר לאשתו שהורשע בפדופיליה ובעבירות מין בקטינים, ועבר להתגורר איתה ועם שני ילדיה, בני חמש ושש


על רקע מעשים אלה טענה המאשימה שהוא מזלזל בהחלטות שניתנו בבית המשפט ופוגע במטרה המניעתית של חוק הפיקוח, ולפיכך ביקשה להטיל עליו מאסר לתקופה של חצי שנה. סנגורו ביקש להקל עמו בגזר הדין ולהסתפק בענישה של מאסר שיקוזז עם ימי מעצרו. לא מדובר בעבירות חמורות, הוא טען, משום ששהה עם ילדיו, ואילו אי עדכון אשתו, אשר כיום הם בהליכי גירושין, על מצבו כלל אינו בגדר עבירה. לבסוף טען שבשתי העבירות לא הייתה כוונה מינית.


הנאשם עצמו נשא דברים בבית המשפט. הוא לקח אחריות על המעשים והסביר שציפה כי רעייתו תעודכן על מצבו על ידי אחותו, וכי הפר את צו הפיקוח מתוך תמימות. אביו ביקש אף הוא הקלה בעונש ותיאר כיצד בנו מסייע לו עם שלל הבעיות הרפואיות שמהן הוא סובל.


לדברי השופט, התופעה שבה עבריין חוזר שוב ושוב על עבירות מאפיינת עברייני מין, ומכאן חשיבותו של משטר הפיקוח לצורך שמירה על הציבור ומניעת העבירות עוד לפני שבוצעו. ייתכן שההפרות של הנאשם אכן לא היו עם כוונות מיניות, אך עם זאת הוא הורשע בחמישה מקרים של מעשים מגונים בקטינות שבוצעו בחדרי מדרגות. לאור זאת ההפרות שביצע חמורות מאוד, ובייחוד ההימנעות מלספר לאשתו כי הורשע בפדופיליה.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


על רקע דברים אלו דחה השופט את טענת ההגנה שמדובר בהפרות זניחות, וקבע שיש להטיל עליו ענישה משמעותית שתגרום לו להקפיד בעתיד על ההגבלות שהוטלו עליו. הוא שלח את הנאשם לכלא לשלושה חודשים ושבוע, ואף הטיל עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי.

 

ת"פ 44941-09-15