24 חודשים מאחורי סורג ובריח, 11 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי של עשרת אלפים שקלים, זה העונש שגזר לאחרונה בית המשפט המחוזי בחיפה על בלש במשטרת ישראל שהודה והורשע בניסיונות הטרדה מינית של קטינות, בביצוע מעשה סדום ואיומים באחת מהן ובהטרדה מינית של קטינה נוספת.


על פי המתואר באישומים נגדו, בשנת 2014 נהג הבלש לפנות לקטינות דרך אפליקציות ווטסאפ וסקייפ, הציע להן הצעות מיניות ותיאר מעשים מיניים שהיה מעוניין לקיים איתן. במקרה אחד הוא נפגש עם אחת מהקטינות אחרי שהתכתב איתה, בת 14, והשניים קיימו מגע מיני למרות גילה הצעיר. לאחר מכן הוא המשיך להתכתב עמה, וכשהיא דחתה את הצעותיו וסירבה לפגוש אותו איים עליה שיספר לאביה על מעלליה. במקרה אחר הטריד מינית קטינה שפגש במסגרת תפקידו במשטרה.


מדובר בניצול של אדם בוגר את גילן הצעיר של הנערות, טענה המאשימה, ואין כל נפקות לשאלת ההסכמה למעשים. מעשיו מחייבים ענישה משמעותית של מאסר בפועל אשר יגלם את חומרתם ואת שפלותם, בייחוד לאור העובדה שבוצעו על ידי שוטר ולא מדובר על אירוע בודד אלא על מספר עבירות שונות. במכלול הנתונים עתרה המאשימה להטיל עליו 32 חודשי מאסר ופיצוי גבוה לקורבנותיו.


בית המשפט: הסטיגמה שהוטבעה בו בשל ההרשעה הפלילית ואופי המעשים מהווה בפני עצמה ענישה משמעותית שיש להתחשב בה בקביעת העונש הראוי


בא כוחו של הנאשם הביע בשמו חרטה וצער. הוא טען כי הקטינה שיתפה פעולה עם המעשים ואף התקשרה אליו לאחר מכן, וכי מדובר במעשים שנעשו בהסכמה מלאה וללא הפעלת אלימות. כמו כן טען כי הנאשם כבר נענש קשות כאשר פוטר מהמשטרה והחברה שבה הוא חי הוקיעה אותו, וכי יש לו אויבים רבים בבתי הכלא בשל עבודתו כבלש ולכן במקרה זה יש להסתפק בעבודות שירות ובתשלום פיצוי. הנאשם עצמו העיד שבמו ידיו הרס לעצמו את החיים, ביקש סליחה מהקטינות המעורבות באישומים והביע תקווה שלא גרם להן נזק.


מטעם ההגנה לגבי העונש העידו שוטר לשעבר המכיר את הנאשם ומשפחתו ובן דודו, שניהם העידו על כך שהקהילה המסורתית שבה הוא חי נטשה אותו, תיארו את השנים הרבות שבהן פעל בצבא ובמשטרה לשירות המדינה, וביקשו מבית המשפט לתת לו הזדמנות להשתקם.


מדובר באדם עם עבר פלילי נקי, ששירת בשירות המדינה תקופה ארוכה עד שפוטר, ובהיותו שייך לקהילה מסורתית הוטבע בו אות קלון בשל מעשיו. אותה סטיגמה בפני עצמה מהווה עונש משמעותי אשר יש להתחשב בו בקביעת העונש הראוי, לדברי השופט. הוא הודה במעשים והביע חרטה, אך עם זאת אלו מעשים חמורים מאוד שבחלקם בוצעו במסגרת תפקידו במשטרה, כאשר מדובר באדם מבוגר המודע לחומרתם.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


על כן הגיע השופט למסקנה כי צריך לגזור עליו מאסר לתקופה משמעותית ולקבוע פיצוי לנערה אשר הוטרדה ואוימה בפגיעה בשמה הטוב. הוא נשלח לכלא לתקופה של שנתיים, הוטל עליו לפצות את הקטינה בסכום של עשרת אלפים שקלים, וכן נקבעו לו עונשי מאסר על תנאי של 11 חודשים.


ת"פ 52301-12-14