נאשם שהורשע בעבר בביצוע מעשה מגונה בפומבי, נתפס כשהוא מחזיק בביתו סרטונים ותמונות עירום של ילדים קטנים, המבצעים אקטים מיניים. בית משפט השלום ברחובות קבע בשבוע שעבר (יום א) כי רמת המסוכנות המינית הנשקפת מהנאשם היא גבוהה, לכן גזר עליו מאסר בפועל לתקופה של חודשיים ומאסר על תנאי.

 

על פי עובדות כתב האישום, בשנת 2006 הורשע הנאשם בעבירה של מעשה מגונה בפני קטינים. כחמש שנים לאחר הרשעתו הוא החזיק במשך מספר חודשים במחשב בביתו ובכרטיס הזיכרון של הטלפון הנייד, שבעה קבצים של סרטונים בעלי תוכן פדופילי ומאות תמונות המכילות חומר פדופילי. את הקבצים הוריד באמצעות תוכנת שיתוף באינטרנט, ובהם מצולמים ילדים וילדות קטנים בעירום מלא או חלקי, כשהם מקיימים יחסי מין ומבצעים אקטים מיניים.

 

המאשימה ציינה את עברו הפלילי של הנאשם, והפגיעה בערך החברתי של הגנה על קטינים ומניעת ניצול והתעללות מינית בהם. וטענה כי בעקבות הרשעתו קיבל הנאשם מספר הזדמנויות לטיפול בתחום העבריינות המינית, אך לא השכיל לנצלן, לפיכך עתרה להטיל עליו מאסר בפועל ברף הגבוה של מתחם הענישה ומאסר מותנה.

 

מטעם ההגנה העידה אמו של הנאשם, וסיפרה שאביו נטש את הבית, והיא גדלה אותו לבדה. בהיותו ילד קטן הוא עבר הטרדה מינית, וכיום הוא מתגורר עמה ומסייע לה בפרנסת המשפחה. האם ציינה כי היא מקבלת קצבה מביטוח לאומי, ובלעדיו לא תוכל להתקיים, מכיוון ששניהם לבדם בארץ.

 

לטענת הסנגור, לא נגרם כל נזק, מכיוון שהנאשם הוריד את הקבצים מאתרים או מתוכנות שיתוף בחינם ולא שילם לתעשייה הפסולה שמנצלת קטינים. הסנגור ציין כי הנאשם בעל הסמכה לעסוק בציוד רפואי, אולם בשנים האחרונות עבד כמלגזן, מכיוון שלא הצליח למצוא עבודה בתחומו עיסוקו.

 

הנאשם השתתף בטיפול במשך ארבעה חודשים ועזב בשל מחויבותו לעבודה חדשה. לטענת הסנגור, מתחם הענישה הראוי נע בין מאסר על תנאי למספר חודשי עבודות שירות. לאור נסיבות חייו הקשות, הודאתו במעשים וחיסכון זמן שיפוטי יקר, עתר לעונש ברף הנמוך של המתחם.

 

הנאשם לקח אחריות על מעשיו עוד במהלך החקירה המשטרתית, הביע חרטה והבין כי פגע בכך באנשים רבים, לרבות באמו. הצפייה בתכנים המיניים שבהם מעורבים קטינים, נעשתה לדבריו מתוך סקרנות כאשר היה מובטל ומדוכא.

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם ביצע את המעשים על רקע קיומה של סטייה מינית מסוג פדופיליה, והוא אינו מודע לסטייתו המינית ולהזדהותו הרגשית עם ילדים. הוצעו לו מספר מסגרות טיפוליות, אולם הוא דחה את כולן.

 

רמת המסוכנות לפגיעה חוזרת היא גבוהה מאוד

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, קבע בית המשפט כי הנאשם החזיק כמות גדולה של חומר תועבה ובו חומר המתעד פעילות מינית של קטינים ותמונות פדופיליות קשות. והגיע למסקנה כי עונש מאסר על תנאי שהיה תלוי נגדו בגין עבירה של ביצוע מעשה מגונה בפומבי, לא הרתיע אותו, או גרם לו להפנים את חומרת המעשים.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום חקירות משטרה | חקירה פלילית

 

בנסיבות אלו סבר בית המשפט כי רמת המסוכנות המינית הנשקפת מהנאשם היא גבוהה, לפיכך גזר עליו שני חודשי מאסר לריצוי בפועל, ושבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה שבה הורשע.

 

ת"פ 4638-05-13