בשעת ערב נכנס אדם אל אולם ספורט בבית ספר תיכון ברעננה, וניצל את העובדה שחדר ההלבשה ריק מאנשים כדי לגנוב מתיקיהן של המתעמלות שלושה טלפונים סלולריים. אחת המתעמלות הבחינה בו וצעקה, והוא נמלט מהאולם תוך דחיפתה של האישה. בדרך הוא השליך את הטלפונים שגנב, ולבסוף תפסו אותו עובדי בית הספר. בשבוע שעבר (יום ד') שלח אותו בית משפט השלום בכפר סבא לחודש בכלא וכן הטיל עליו שבעה חודשי מאסר על תנאי.


תחילה הנאשם כפר באשמתו, אך לאחר דברי שני עדים מהותיים מטעם התביעה החליט לחזור בו והודה בעבירות הגניבה והתקיפה שיוחסו לו בכתב האישום. לגרסתה של המאשימה, הוא פגע בצורה חמורה בתחושת הפרטיות והביטחון האישי של המתעמלות כאשר נכנס לחדר ההלבשה, חדר פרטי ואינטימי, ושם חיטט בתיקיהן של המתעמלות וגנב את הטלפונים ששווים הכספי רב והם מכילים פרטים אישיים ומידע פרטי. היא ביקשה מבית המשפט להטיל עליו חצי שנה של עבודות שירות ולחייב אותו בקנס ובפיצוי לקורבנות, אף שקיבלו בחזרה את הטלפונים שלהן.


בית המשפט: למרבה האירוניה, הנאשם שלא יכול לרצות את עונשו בעבודות שירות בשל מצבו הרפואי, היה צריך להשתמש במאמץ פיזי רב כדי לבצע את מעשי הגניבה


לעומת התעוזה שבמעשיו כפי שתוארו על ידי המאשימה, הסנגור טען כי הגניבה לא כללה תחכום מיוחד. לא נגרם נזק רב מהמעשים, היות שהנאשם נתפס מיד והטלפונים הוחזרו לידיהן של המתלוננות. כמו כן הצביע הסנגור על נסיבות חייו המורכבות של הנאשם בתור הסבר למעשיו. מדובר באדם שנפצע קשות בתאונת דרכים והיום הוא מתקיים בקושי מקצבת הביטוח הלאומי ונמצא בהליכי פשיטת רגל. הוא אינו מסוגל לעבוד וסובל מכאבים חזקים. אפילו בתשלום המזונות עבור שני ילדיו הקטינים הוא אינו מצליח לעמוד בשל מצבו הכלכלי. לפיכך ביקש הקלה בעונש.


הנאשם עצמו ביקש להביע חרטה בפני בית המשפט, הסביר כי גנב את הטלפונים כדי להאכיל את ילדיו והתחייב כי בעתיד לא ישוב לבצע עבירות.


בשל מצבו הרפואי נקבע כי הוא לא כשיר לרצות את עונשו במסגרת של עבודות שירות, וכמו כן שירות המבחן מצא שאינו מתאים לבצע שירות לתועלת הציבור. לפיכך עתרה התביעה לחייב אותו בריצוי עונשו בתוך כותלי הכלא.


המעשים המתוארים בכתב האישום חמורים מאוד וכבר הפכו למכת מדינה, כך פתח השופט את דבריו. העבירה בוצעה תוך תכנון מראש, והנאשם בחר מקום ציבורי ונגיש בקפידה. הוא ידע שבאותו הזמן חדר ההלבשה יהיה ריק וכך יוכל לגנוב בקלות כמה טלפונים במקביל. עם זאת קיימות במקרה זה גם נסיבות לקולא, המשיך השופט, מאחר שהטלפונים הושלכו מידיו במהלך מנוסתו והוא לא הספיק לעיין בתוכנם או למכור אותם.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום רישום פלילי


כמו כן, מדובר באדם שאינו בקו הבריאות, בן כ-40, גרוש וחייב במזונות לשני ילדים קטנים, אשר מצבו הכלכלי בכי רע והוא בהליכי פשיטת רגל ומתקיים מקצבת נכות. למרבה האירוניה, הוסיף השופט, נכותו לא מנעה ממנו לבצע את המעשים אשר היו כרוכים במאמץ פיזי רב. אילו היה כשיר לבצע עבודות שירות, ייתכן שזה היה העונש המוטל עליו, אך מכיוון שמצבו הרפואי לא מאפשר זאת הוא נשלח למאסר בפועל לתקופה של חודש, וכן נגזר עליו מאסר על תנאי לתקופה של שבעה חודשים.


ת"פ 43271-02-14