מקרי אלימות בבית הספר בין ילדים בני 12 הובילו לתקיפת אביו של אחד מהם על ידי האב השני, תקיפה חמורה שגרמה לחבלות קשות ולשברים בפניו. לפני שבוע ניתן גזר דינו של האב התוקף בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אשר הטיל עליו מאסר בפועל לתקופה של 42 חודשים, מאסר על תנאי של שלוש שנים ותשלום פיצוי למתלונן בסך 20 אלף שקלים.


לא פעם ולא פעמיים התקוטטו הילדים ביניהם בבית הספר, והדבר הוביל למתיחות בין שתי המשפחות. על רקע זה, יום אחד הבחין התוקף במתלונן, נהג מונית אשר בדיוק עצר את רכבו כדי להוריד נוסע, ודרש ממנו לצאת מהמונית. אז החל לרסס אל תוך עיניו גז מדמיע, לקח ממנו אקדח שהחזיק ברישיון והיכה אותו באגרופים.


האירוע לא הסתיים כאן, אלא המשיך להסלים. למקום הגיעו עוד ארבעה אנשים שחברו לנאשם והמשיכו לתקוף את המתלונן עד שנפל על המדרכה, אפו ולסתו שבורים. אז ברחו מהמקום. האב שהותקף אושפז בבית חולים ונאלץ לעבור מספר ניתוחים. אקדחו נמצא לבסוף באדנית סמוכה למקום שבו הותקף.


רק מכיוון שהנאשם הודה במעשים ואין לו עבר פלילי, הוא לא נשלח למאסר לתקופה ממושכת יותר


התוקף הורשע במעשים בהתאם להודאתו שניתנה במסגרת הסדר טיעון, והוא נשלח לעריכת תסקיר בשירות המבחן. כחלק מהסדר הטיעון הוא נדרש להפקיד את סכום הפיצוי למותקף בקופת בית המשפט.


מדובר בגרוש בן 31, אב לשני ילדים שנמצאים בחזקת אמם. אין לו הרשעות פליליות קודמות והוא הסביר לקצין המבחן כי הסכסוך בין הילדים הוביל לתקיפה האלימה, אך הטיל אחריות גם על המתלונן לגבי השתלשלות האירועים. הוא היה נתון במעצר בית והשתלב בטיפול העוסק באלימות בפיקוח שירות המבחן. קצין המבחן המליץ להטיל עליו מאסר קצר שניתן לרצות במסגרת עבודות שירות, לאחר שהתרשם כי מדובר באדם נורמטיבי המסור לילדיו, אשר הביע חרטה אמיתית על התקיפה.


לבית המשפט נמסרה הצהרתו של המתלונן, אשר תיאר את כל הסבל שחווה מאז שהותקף. הוא עבר ניתוח דחוף ובמשך תקופת אשפוז של חודש וחצי יכול היה לאכול מזון נוזלי בלבד, לאחר מכן התברר שהוא צריך לעבור ניתוח נוסף. כעת הוא עובר טיפולים לשיקום הפנים, נגרמו לו הפסדים כספיים ניכרים משום שלא עבד במשך מספר חודשים, והוא סובל מכאב וחושש לחייו מאז אותו אירוע.


ענישה צריכה לבטא יחס הולם בין חומרת העבירה ובין מידת העונש, הזכיר השופט, ובין השיקולים בית המשפט מביא בחשבון גם את מידת הפגיעה של העונש, האחריות שלקח הנאשם על מעשיו ומאמציו להשתלב בשיקום ולפצות את המתלונן, כמו גם את שיתוף הפעולה שלו עם רשויות החוק.


במקרה זה מדובר על מסכת אירועים חמורה מאוד, בייחוד כאשר ברור כי האנשים שחברו לנאשם לא היו חבורה אקראית שבמקרה הגיעה למקום, אלא הצטרפה אליו כדי לתקוף באופן אלים ואכזרי את המתלונן. הסכסוך בין הילדים אינו מצדיק אכזריות כזו, הוסיף השופט. מתחם הענישה הראוי הוא לפחות שלוש שנות מאסר, אך בכל זאת מצא השופט להתחשב בהודאתו של התוקף ובעברו הנקי.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


לפיכך הוא נשלח לכלא לתקופה של 42 חודשים, הוטל עליו מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו מהכלא, וכמו כן הוא יפצה את האב המותקף ב-20 אלף שקלים.


ת"פ 26425-03-15