שתי גננות בשנות העשרים לחייהן, הגישו תלונה במשטרה בגין עבירת מין. לאחר החקירה הן ביקשו להשתמש בשירותים, ונכנסו בטעות לשירותים במחלק נוער. קצין משטרה שהיה במקום דרש מהן בתקיפות לפנות את המקום, אך אז פרצה מהומה, שהסתיימה במעצרה של אחת מהן. עקב כך יוחסו לנאשמות עבירה של תקיפת שוטר ועבירת איומים.

 

בית משפט השלום בתל אביב - יפו קבע בשבוע שעבר (יום א') כי ניתן היה למנוע את התקרית האלימה, באמצעות גילוי סובלנות של קצין המשטרה, והחליט לזכות את הנאשמות מהעבירות המיוחסות אליהן.

 

על פי עובדות כתב האישום, בחודש ספטמבר 2013, הגיעו שתי הנאשמות לתחנת משטרת לב תל אביב, כדי להגיש תלונה בגין עבירת מין שבוצעה נגד הנאשמת הראשונה. לאחר מסירת התלונה נכנסו השתיים לשירותים הסמוכים לחדר החקירות, ובדיעבד התברר כי מדובר בשירותי נוער המיועדים לקטינים בלבד, על כן נדרשו על ידי קצין המשטרה לעזוב מיד את חדר ולפנות לשירותים חלופיים. המדינה טענה כי הנאשמות הגיבו בצעקות ואיימו על השוטרים שהיו במקום ואף תקפו אותם. מנגד הנאשמות כפרו בעבירות המיוחסות להן. 

 

הנאשמת שהגישה את התלונה, הצהירה כי היא בימים היא עובדת כגננת ובערבים סטודנטית לפסיכולוגיה. בחודשים האחרונים מצבה הנפשי התדרדר והיא משתמשת בכדורי שינה על בסיס קבוע. לטענתה, ביום האירוע, אדם שלא הכירו לא הרשה להן להשתמש בשירותים, בטענה כי מדובר בחדר פרטי שלו, ואף לא נתן להן לסגור את הדלת.

 

החברה שהתלוותה אליה צעקה כי אותו אדם הרביץ לה, והתכוונה לצלם את האירוע בטלפון הנייד. אך אז הגיעה למקום שוטרת והחלה להכות אותה ולקחה ממנה את הטלפון. הנאשמת אחזה בידה של השוטרת מכיוון שהרביצה לחברתה, וביקשה שיחזירו לה את הנייד שלה.

 

השוטרת איימה כי תגלגל את הנאשמת במדרגות

 

הנאשמת השנייה, כבת 29 מנהלת גן ילדים וגננת, מסרה כי ככל הנראה השוטרת מחקה מהנייד את הסרטון. הנאשמת הודתה כי קיללה את השוטרת, לאחר שמשכה אותה ואיימה כי תגלגל אותה במדרגות. עוד הוסיפה כי השוטרים אזקו אותה בידיים וברגליים, ומרוב כאבים היא בכתה. אולם למרות תחינותיה השוטרים סירבו לצלם את החבלות שהיו על גופה.

 

השוטרים מסרו גרסאות סותרות לגבי התרחשות האירוע ונסיבותיו. אחת השוטרות מסרה כי היא סיכמה עם הנאשמת השנייה כי אחרי שתקבל את הנייד היא תעזוב את חדר החקירות, אולם היא הפריעה לחקירה וסירבה לצאת, לכן השתמשו נגדה בכוח.
הקצין מסר כי לא ידע שהנאשמות הן מתלוננות שנחקרו במחלק הנוער, והופנו על ידי החוקרת לשירותים. אולם החוקרת מסרה כי סברה שהן נכנסו לשירותי גברים, וכלל לא הבינה את הסיבה למהומה.

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, סבר בית המשפט כי ניתן היה למנוע את ההתרחשויות על ידי גילוי סובלנות כלפי המתלוננת שהיתה במצב נפשי קשה, וכי לא היה מקום להוציא אותן מהשירותים בכוח, מבלי לברר את נסיבות הגעתן למקום.

 

יש לך שאלה?

פורום רישום פלילי
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

לפיכך הגיע למסקנה כי השימוש בכוח נגד הנאשמת היה בלתי חוקי, והשתכנע כי היא הושפלה ונחבלה בצורה בלתי ראויה אחרי מעצרה הלא חוקי. בנסיבות אלה קבע שיש מקום לזכות את הנאשמות מהעבירות שיוחסו להן בכתב האישום.

 

ת"פ 57490-03-14