בעקבות תלונת התובעים על עבודות בנייה ללא היתר שביצע השכן בדירתו בצפון הארץ, הוא החל להשמיע מוסיקה רועשת לאורך כל שעות היום, וגם בשעות הלילה המאוחרות, מתוך כוונה להתנכל להם. בית משפט השלום בצפת סבר כי השכן גרם לתובעים הפרעה רבה ואף קיצונית, ועשה זאת באופן מכוון. על כן חייב אותו בשבוע שעבר (יום א') בתשלום פיצויים בגין מטרד הרעש בסך של 25,000 שקלים. 

 

התובעים טענו כי החל משנת 2011, הם התגוררו בשכנות לנתבע, שהוא קצין משטרה בגמלאות, כאשר יחסי השכנות בדרך כלל היו סבירים, אך מדי פעם הוא השמיע מוסיקה בקול רם מאוד, לאורך כל שעות היום. אולם לאחר שהיו מפצירים בו, לרוב היה משקיט אותה.

 

בעקבות עבודות שיפוצים בדירת השכן, אשר גרמו נזקים ונזילות מים בביתם, פנו התובעים לוועדה לתכנון ולבנייה, כדי לברר האם קיבל היתר לביצוע העבודות, אולם אז התברר כי השכן פעל ללא היתר, על כן הגישו נגדו תלונה לרשויות.

 

"תחזרו לרוסיה - אתם ממש מטרד בשכונה"

 

לטענת התובעים, מאז הגשת התלונה חייהם הפכו לסיוט, בעיקר על ידי השמעת מוסיקה רועשת בימים ובלילות, גם כאשר היה מחוץ לדירתו. לאחר שפנו למשטרה בעניין זה, הוא הניח על מפתן דלתם מכתבי השמצה, הכוללים תכנים גזעניים, כגון: "רוסים, נמאסתם" ו"מה הבאתם לארץ חוץ מזנות, סמים, שכרות ורצח".

 

התובעים צירפו לכתב התביעה חוות דעת של מומחה, שבה נקבע כי המוסיקה עברה את מפלס הרעש הקבוע על פי תקנות למניעת מפגעים. על כן ביקשו מבית המשפט לקבל צו מניעה נגד השמעת מוסיקה רועשת ופיצויים בסך של 55,000 שקלים בגין המטרד.

 

מנגד טען השכן, כי התובעים נוהגים לנגן בפסנתר לאורך כל שעות סוף השבוע, גם בשבתות, בעצמה רבה במיוחד, במטרה להכעיס אותו, וכי הדבר מהווה פגיעה קשה מכיוון שהוא שומר תורה ומצוות. עוד הוסיף כי הם נוהגים לערוך מסיבות המוניות במרבית השבתות בחצר מתחת לחלון ביתו.

 

הנתבע הודה כי הוא נוהג לשמוע מוסיקה בביתו, אך בעקבות התלונות הוא רכש מד דציבלים, והמוסיקה, לטענתו, אינה עוברת את מפלס הרעש המותר. בנוסף הודה בכתיבת המכתבים, ואף בכך שהורשע בביצוע עבירת בנייה בדירתו ללא היתר.

 

יש לך שאלה?

פורום בתים משותפים | תביעות למפקחת
פורום סכסוכי שכנים

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, העדיף בית המשפט את גרסת התובעים, והשתכנע כי הנתבע הטריד אותם בכך שהשמיע מוסיקה רועשת מתוך כוונה להתנכל להם, זאת לאחר הגשת התלונה לרשויות על עבודות הבנייה שביצע. ואף סבר כי הנתבע מעולם לא התלונן על נגינת הפסנתר ולא ביקש משכניו להימנע מנגינה או עריכת מסיבות בשבתות.

 

בנסיבות אלה קיבל בית המשפט את התביעה, וחייב את השכן לפצות את התובעים בסך של 25,000 שקלים בגין המטרד המכוון, בתוספת שכר טרחת עורך דין והוצאות משפט.

 

ת"א 1851-03-10