הנהג שנתפס על דרך לא עירונית אשר המהירות המרבית המותרת בה עומדת על 90 קמ"ש, כשהוא נוהג במהירות של 174 קמ"ש, הודה והורשע בהתאם להודאתו בביצוע העבירה. ביום ג' קבע בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה כי למרות נסיבותיו האישיות החריגות של הנהג, אשר אמו גוססת ואשתו חולה במחלה קשה, בשל העובדה שמדובר בעבריין תנועה שצבר כבר 15 הרשעות קודמות על חוקי התעבורה, לא ניתן להסתפק במקרה שלו בענישה מקלה. על כן נגזר עליו קנס בסכום של 800 שקלים, פסילה בפועל למשך שבעה וחצי חודשים, פסילה על תנאי של חצי שנה והתחייבות כספית בגובה 5,000 שקלים שלא יעבור עבירות תנועה במשך שלוש שנים.


בשל כשלים ראייתיים בתיק תוקן כתב האישום נגדו לטובתו כך שבמקום שייתן את הדין על נהיגה במהירות 181 קמ"ש, נרשמה מהירות נהיגתו על 174 קמ"ש. הצדדים הגיעו להסדר טיעון, שבמסגרתו המדינה דרשה תשעה חודשי פסילה בפועל מהמועד שבו רישיונו נפסל באופן מנהלי, ואילו ההגנה ביקשה להסתפק בחמישה חודשי פסילה בפועל.


בית המשפט: לא ניתן להסתפק בענישה הנמצאת ברף התחתון בגלל עברו התעבורתי


מאז שהוציא רישיון לפני כ-25 שנה הספיק הנהג לצבור 15 הרשעות תעבורה, לרבות שמונה עבירות חוזרות ונשנות של נהיגה במהירות מופרזת. למרות זאת ביקשה ההגנה להקל בעונשו ולהתחשב בנסיבותיו הקשות.


מדובר בעולה חדש בן כ-60, אשר אמו נמצאת בהוסטל ואשתו חולה במחלה קשה, והוא זה שסועד אותה ומטפל בה. כמו כן טענה ההגנה כי אם רישיונו ייפסל לתקופה ארוכה, הוא עלול לאבד את מקום עבודתו ויתקשה למצוא עבודה אחרת בגילו. הוא לקח אחריות על העבירה והודה בביצועה, הזכירה ההגנה לטובתו.


העבירה שביצע הנהג מהווה פגיעה בביטחון הציבור ובעקרון קדושת החיים, הזכירה השופטת לאחר שסקרה את מדיניות הענישה הנהוגה במקרים דומים. במקרה זה הפגיעה בערכים אלו חמורה, היות שהוא נהג 84 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת באותה דרך, וזו הפעם התשיעית שהוא נתפס על נהיגה במהירות מופרזת.


לגבי הנסיבות שלא קשורות לעבירה, התייחסה השופטת לגילו של הנהג ולכך שייתכן כי לא ימצא עבודה אם יפוטר בעקבות הפסילה, כמו גם לפגיעה הצפויה באמו ובאשתו, לאחריות שלקח על המעשים ולעברו הפלילי הנקי, אם כי כאמור צבר כבר 15 הרשעות קודמות בתחום התעבורה.


בשל עברו התעבורתי המכביד, חרף הנסיבות האישיות המורכבות של הנהג והכשלים הראייתיים שהובילו לתיקון כתב האישום נגדו, קבעה השופטת כי לא ניתן להסתפק כאן בעונש קל.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח


על כן הוטלו על הנהג פסילה בפועל לתקופה של שבעה וחצי חודשים, קנס בסכום של 800 שקלים או ארבעה ימי מאסר תמורתו, פסילה על תנאי למשך שישה חודשים וכן התחייבות כספית בסכום של 5,000 שקלים כי במשך שלוש שנים לא ינהג במהירות הגבוהה מעשרה קמ"ש מברירת המשפט. אם לא יחתום על ההתחייבות הכספית בתוך חודש, הוא יישלח למאסר לשבוע ימים.


תתע"א 3304-05-15