מורה למתמטיקה בבית ספר יסודי הורשע על פי הודאתו בעבירות של החזקת פרסום תועבה עם תכנים פדופילים במחשב ביתו. בית משפט השלום בירושלים גזר עליו בשבוע שעבר (יום א') מאסר על תנאי של שלושה חודשים למשך שלוש שנים וקנס בסך 4,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם נשוי ואב לתינוקת. בתקופה הרלוונטית לביצוע העבירות, הוא שימש כמורה למתמטיקה בבית ספר יסודי, והחזיק במחשב ביתו תכנים פדופילים.

 

הנאשם הוריד מהאינטרנט באמצעות תוכנות לשיתוף קבצים, תמונות וסרטים פורנוגרפיים, שבהם מצולמות קטינות בגילאים צעירים מאד מקיימות יחסי מין עם גברים בגירים, ובאחד הסרטים נצפים מספר גברים מקיימים בכוח יחסי מין עם קטינה. לפני שהגיעה המשטרה אל ביתו, הנאשם מחק מיוזמתו את התמונות והסרטים ממחשבו, והודה בביצוע העבירות.

 

מתסקיר שירות מבחן עלה כי הנאשם כבן 33, ללא עבר פלילי. הוא שירת בצבא, ולאחר שחרורו עבד בתחום החינוך עם נוער וילדים, וסיים תואר אקדמי בהוראה. בעקבות חשיפת מעשיו, הנאשם פוטר ממשרד החינוך, ומאז עסק בעבודות שונות, שם הכיר את אשתו. כיום הוא אב לתינוקת כבת 10 חודשים, ועובד בעסק משפחתי כמנהל עבודה בחברת בנייה.

 

הנאשם הודה בביצוע העבירות, אולם שלל כל בעייתיות בתחום המיני ומשיכה לקטינים, ואף שלל פעילות אינטנסיבית בצפייה בחומר פורנוגרפי בעל תכנים פדופילים. קצין המבחן התרשם כי בעקבות התנגדותו למתן טיפול, קיים סיכון להישנות התנהגות בעייתית. על כן המליץ על ענישה קונקרטית ממוקדת, שעשויה לסייע בהעלאת המודעות ובהפחתת הסיכון להישנותה.

 

המדינה ציינה כי הנאשם אמנם מחק את הקבצים ממחשבו, אך עצם ההורדה והחזקתם, פגעה בערכים החברתיים המוגנים של הגנה על קטינים מפני ניצול מיני, על כן עתרה להטיל עליו צו שירות לתועלת הציבור בהיקף נרחב, לצד מאסר על תנאי וקנס כספי.

 

מנגד טען הסנגור כי הצפייה בתמונות ובסרטים אסורים, אינה מהווה כשלעצמה עבירה פלילית, לכן עתר להסתפק בהתחייבות כספית ואף ביקש לבטל את הרשעתו.

 

הנאשם טען כי הוא מבין את חומרת מעשיו, ומסר כי בעקבות הרשעתו נאלץ לעבור דירה, לאחר שביישוב שבו התגורר נתפס כפדופיל. הוא פוטר מעבודתו ועזב את תחום ההוראה, למרות השכלתו ואהבתו לתחום. עוד הוסיף כי הוא מתכנן לעבוד בתחום הבנייה כעצמאי, והרשעה בדין עלולה לפגוע בו.

 

בית המשפט התרשם כי הנאשם הורשע בריבוי עבירות, מכיוון שנתפסו ברשותו מספר תמונות וסרטים פורנוגרפיים, והדגיש כי העבירה של החזקת פרסום תועבה שבו דמויות קטינים, נועדה להגן על גופם, שלומם ופרטיותם של ילדים, והאיסור על החזקתו נועד להפחית ולמנוע יצירה והפצה של חומר פדופילי.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה
פורום כתב אישום במשפט הפלילי

 

לאור חומרת המעשים השתכנע בית המשפט כי אין מקום לבטל את הרשעת הנאשם בדין, אולם התחשב בהודאתו, הבעת החרטה ועברו הנקי, לפיכך גזר עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלא יעבור עבירה שבה הורשע או עבירת מין אחרת, ותשלום קנס בסך 4,000 שקלים. 

 

ת"פ 33747-05-12