אב לילד בן עשר שהורחק מבית הספר לא קיבל את הבשורות ברוח טובה, וכשהגיע לשיחה אצל המנהלת התפרץ עליה, צעק וקילל. למחרת היום הופיע במשרדה של מנהלת אגף החינוך, דרש ממנה תשובות וצעק עליה, עד שהיה צורך בסיוע של אנשי הביטחון בבניין. הוא הודה והורשע בהעלבת שתי עובדות ציבור, בהתנהגות פרועה במקומות ציבוריים ובהפרעה לעובדות הציבור.


עם זאת, בית המשפט התחשב במצבו הבריאותי המורכב ובמצבו הכספי הקשה, בהודאתו במעשים ובבקשת הסליחה משתי הנשים שעליהן צעק, והחליט להסתפק בענישה מתונה הצופה פני עתיד. בשבוע שעבר (יום ד') הוטלו עליו מאסר על תנאי לחצי שנה, קנס של 1,000 שקלים, פיצוי לכל מתלוננת בסך 2,000 שקלים, וכן התחייבות כספית של עשרת אלפים שקלים להימנע מביצוע העבירות.


מדובר באדם בתחילת שנות ה-60, אב לחמישה ילדים ונשוי בשנית. הוא עובד כעצמאי ומתגורר באריאל, מוכר לראש העיר ותואר על ידו כאדם ישר והגון המסייע לתושבי העיר. בעברו ביצע עבירות בתחום הרכוש ואף הורשע פעם נוספת בעבר באלימות כלפי עובדי ציבור. שירות המבחן נמנע מלגבש החלטה בעניינו, משום שלא הצליח להשתלב בטיפול, מזער את חומרת מעשיו כלפי המנהלות ושלל כי יש לו בעיית אלימות.


האב בבית המשפט: אמנם הגזמתי בתגובתי, אבל הרגשתי שאני פעול לטובת בני


לגבי העבירות שיוחסו לו, הוא הסביר לקצין המבחן בפירוט מה גרם לו להתנהג באופן כזה כלפי המנהלת, אשר הזמינה אותו לפגישה בבית הספר עקב אירוע שבו בנו היה מעורב, והתקשה לקחת אחריות על מה שעשה או להבין את חומרת מעשיו.


המאשימה העבירה ביקורת על הנאשם שפגע בשתי המתלוננות רק בשל חוסר שביעות רצונו, ואף לא הצליח לנצל את ההזדמנות ולהשתלב בטיפול, אלא בחר במקום זאת להשליך את האחריות למעשיו על גורם חיצוני.


מצד שני טען הסנגור כי בסך הכול הוא רצה להבין למה בנו הורחק מהלימודים, וכעס מכיוון שלא קיבל הסברים. הוא לא פעל באלימות אלא ניסה לפעול לטובת בנו, גם אם באופן בוטה מדי. בזמן שחלף הוא יישב את ההדורים עם שתי המתלוננות וביקש מהן סליחה. לאור מצבו הרפואי והכספי ביקש הסנגור להתחשב בגובה הקנס או הפיצוי שייפסקו. האב עצמו הוסיף כי כיום לאחר שהמצב נפתר בנו פורח, עבר למסגרת חדשה ומשיג ציונים טובים. אמנם לא היה צריך לצעוק על המנהלת, אך הוא מרגיש כי פעל להצלת בנו.


התנהגותו של האב פגעה בערכים חשובים כגון שמירה על שלום הציבור ועל ביטחונם של עובדי הציבור, הסבירה השופטת, הוא הפחיד את שתי הנשים וגרם להן עוגמת נפש. אמנם הוא הודה במעשים ובכך חסך זמן מבית המשפט, אך תסקיר המבחן בעניינו הוא שלילי. עם זאת בעצם בקשת הסליחה שלו ניתן לראות מאמץ כלשהו לתיקון מעשיו.

 

יש לך שאלה?

פורום מעצר - זכויות עצורים ושחרור ממעצר
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


השופטת הדגישה כי אמנם במקרה זה נהג באלימות מילולית בלבד, אך תוכן הדברים מעיד כי הוא עלול לאבד שליטה במקרים שבהם המציאות אינה משביעה את רצונו. למרות זאת, בשל מצבו הרפואי והכלכלי שהם ללא ספק קשים, התחשבה בו השופטת והטילה עליו שישה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 1,000 שקלים, פיצוי של 2,000 שקלים לשתי המתלוננות וכן התחייבות כספית בסכום של עשרת אלפים שקלים, להימנע מביצוע עבירות נוספות במשך שנה.

 

ת"פ 47095-06-14