בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה החליט לזכות נהג מהעבירה שיוחסה לו בכתב האישום, שלפיה השתמש בטלפון הסלולרי שלו כשהרכב היה בתנועה שלא באמצעות דיבורית, וזאת למרות העובדה שטענתו כי לא דיבר בנייד הייתה עדות יחידה של בעל דין. אחרי שמיעת טיעוני שני הצדדים, החליטה השופטת לזכות אותו מהעבירה ולהרשיע אותו בכך שלא אחז בהגה בשתי ידיו. על עבירה זו הוא נקנס בסכום של 500 שקלים.


מטעם המאשימה, מדינת ישראל, העידה השוטרת שנתנה לנאשם את הדוח. לדבריה, היא הבחינה בנאשם נוהג ברכבו בעודה עומדת בקרבת מקום, כשהוא אוחז במכשיר סלולרי לבן ביד שמאל ומצמידו לאוזנו השמאלית. חלון הרכב היה פתוח והיא עמדה במרחק של כשלושה מטרים בערך ממנו. בחקירתה הנגדית בבית המשפט היא שבה ואישרה כי צבעו של הטלפון היה לבן.


הנאשם: הורדתי את היד מההגה כדי ללטף את הפנים, לא כדי לדבר בטלפון הסלולרי


גם הנאשם העיד בבית המשפט, ולטענתו כלל לא שוחח בטלפון. הוא הצביע על כך שהשוטרת העידה כי ראתה אותו מדבר בטלפון לבן, אך באותה עת צבעו של הטלפון שלו היה שחור. לדבריו, השוטרת שעצרה אותו הייתה עצבנית ולא הייתה מוכנה להקשיב לטענותיו, התנהגה באופן לא מכובד ולא ביצעה את תפקידה באופן הולם. הוא אף הגיש נגדה תלונה בשל התנהגותה.


בהמשך דבריו ציין כי ישנה אפשרות שהוריד את ידו השמאלית מההגה כדי ללטף את פניו, דבר שהוא נוהג לבצע מדי פעם. ייתכן שמסיבה זו סברה השוטרת כי הוא מחזיק במכשיר הטלפון הסלולרי שלו, אך לא כך היה.


עדותה של השוטרת הייתה ברורה ולפיה רק כאשר סימנה לו לעצור בצד, הוא הוריד את הטלפון מאוזנו, תוך שהיא שמרה על קשר עין רציף איתו עד שעצר את הרכב. באותו יום הראות הייתה טובה ושדה הראייה היה פתוח, כך טענה.


גם אם גרסת הנאשם תתקבל, החלה השופטת את דבריה, והוא אכן לא החזיק בהגה בשתי ידיו אלא הסיר יד אחת כדי ללטף את פניו, עדיין פרק הזמן שעשה זאת הספיק כדי לשכנע את השוטרת כי הוא אוחז בטלפון סלולרי צמוד לאוזן.


כמו כן, הוא טען כי הוא אף פעם לא מחזיק בידו את הטלפון בזמן נהיגה, אך הסתבר כי צבר לחובתו עבירת תנועה של שימוש בטלפון נייד. כאשר נזכר בעבירה זו הוא הודה כי דיבר פעם בטלפון נייד בזמן הנהיגה, עובדה שסתרה את גרסתו הראשונה.

 

יש לך שאלה?

פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה
פורום דוחות תנועה


למרות כל זאת, לאחר שהשופטת שמעה את גרסאות שני הצדדים והזהירה את עצמה כי היא שומעת עדות יחידה של בעל דין, היא עדיין מצאה לבסוף לזכות את הנהג מהעבירה שייחסו לו בכתב האישום, ולהסתפק בהרשעתו על פי עדותו שלו בכך שלא החזיק את ההגה בשתי ידיו. לאור מהות העבירה ולאחר שעיינה בגיליון ההרשעות שלו, דנה אותו השופטת לשלם קנס בסך של 500 שקלים, או לחלופין 25 ימי מאסר.


תת"ע 5112-05-15