מאסר על תנאי של ארבעה חודשים, התחייבות כספית בסך 5,000 שקלים להימנע מעבירות נוספות ופיצוי בסך 3,000 שקלים לשכנה, זה העונש שנקבע ביום ד' בבית משפט השלום בטבריה לאישה שהורשעה בניסיון תקיפה של שכנתה בירושלים, בניסיון להזיק במזיד לרכוש, בהסגת גבול פלילית ובאיומים.


על פי כתב האישום הפלילי שהוגש נגדה על ידי המדינה, הנאשמת עלתה על גג ביתה הפונה לדירתה של השכנה והחלה להשליך לעברו אריחי קרמיקה עד ששברה את החלון. בעוד שכנתה המבוהלת הביטה עליה בתדהמה מבעד לחלון היא החלה לקלל אותה בקללות קשות מספר רב של פעמים, ירקה לכיוונה בעודה מנופפת במגב לכל עבר, ואז פנתה אל ילדיה הקטנים של השכנה שעמדו לידה בקללות, איימה להרוג אותה, דחפה את המגב אל תוך ביתה והמשיכה לגדף ולקלל.


במסגרת הראיות לעונש טענה השכנה שהותקפה כי הנאשמת קיללה ליד בנה בן השנתיים והתעללה בה נפשית. היום הן כבר אינן גרות בשכנות מאחר שהנאשמת השכירה את ביתה ועברה לגור במקום אחר, אך היא עדיין חוששת שיום אחד תחזור. לדבריה, מאז האירוע היא מפחדת לצאת ולהיכנס לדירתה.


הנאשמת עזבה את ביתה אחרי 20 שנות מגורים בעקבות הסכסוך עם שכנתה


התביעה תיארה כיצד הנאשמת, אישה לא צעירה כבת 60, הטילה את אימתה על משפחה שלמה וגרמה לה עוגמת נפש כזו שלא מותירה מנוס אלא להעניש אותה על הסגת גבול, ולכן עתרה להטיל עליה מאסר בפועל ופיצוי הולם לשכנה.


מנגד הדגישה ההגנה את העובדה שאין לה עבר פלילי או בעיית סמים ואלכוהול המצריכה טיפול או התערבות של שירות המבחן. הסנגור טען כי אינו מרחם כלל על משפחת המתלוננים מאחר שניתן להגיד כי באותה מידה הם עצמם התעללו בשכנתם עד כדי כך שהבריחו אותה מהשכונה. גם לנאשמת יש ילדים וגם בפניהם נאמרו קללות ביידיש, ובסך הכול מדובר בסכסוך שכנים שכבר תם ונגמר.


גם הנאשמת עצמה דיברה בבית המשפט וטענה שנאלצה לעזוב את ביתה אחרי 20 שנה, כי שכנתה קיללה את בנותיה וירקה עליהן וכי השכנים יכולים להעיד מה עברה וכמה המתלוננת מיררה את חייה עד שנאלצה לקחת כדורי הרגעה ולעזוב.


אמנם הדברים שאמרה הנאשמת בשעת זעמה היו חמורים ופסולים, בעיקר כשחלקם הופנו כלפי ילדים רכים בשנים, אך עדיין מדובר באיומים שלא הוצאו אל הפועל, לא נגרמו חבלות כלשהן והשכנה ובני ביתה לא נפגעו פיזית בכל צורה.


בבחינת העונש הראוי נתן השופט דעתו לגילה המבוגר של הנאשמת ולעברה הנקי, כאשר ענישתה בדרך של עבודות שירות תפגע בה באופן די קשה משום שהיא תומכת במשפחתה ובילדיה. כמו כן, מדובר בסכסוך שכנים שהתעצם לנפח אלים ומטריד, ואילו הנאשמת התאמצה לסיימו ועזבה את ביתה כדי לנתק מגע עם שכנתה. היא הודתה בהזדמנות הראשונה וחסכה זמן מבית המשפט.

 

יש לך שאלה?

פורום סכסוכי שכנים
פורום בתים משותפים | תביעות למפקחת


לכן מצא השופט שהעונש צריך להרתיעה מביצוע עבירות דומות בעתיד ולהמחיש לה את חומרת מעשיה. כך נקבע שעליה לחתום על התחייבות כספית בסך 5,000 שקלים, לשלם פיצוי לשכנה בסך 3,000 שקלים וכן הוטל עליה מאסר על תנאי של ארבעה חודשים.


ת"פ 51812-07-15