במהלך משמרת בבית קפה בתל אביב, התפתח עימות מילולי בין הברמן למלצרית, שהסתיים בתקיפה שגרמה לחבלות של ממש. הברמן הודה במעשיו, והורשע בעבירה של תקיפה חבלנית. בית משפט השלום בתל אביב - יפו סבר כי מדובר באלימות ביריונית וגזר בשבוע שעבר (יום ב') על הנאשם 100 שעות שירות לטובת הציבור, מאסר על תנאי בן ששה חודשים למשך שלוש שנים, קנס בסך 500 שקלים ופיצוי למתלוננת בסך 2,000 שקלים.

 

על פי עובדות כתב האישום המתוקן, בחודש פברואר 2014, תקף הנאשם מלצרית בבית קפה בתל אביב שבו עבד כברמן, בכך ששפך עליה מים מתוך בקבוק זכוכית גדול שאחז בידו, והכה אותה בראשה באמצעות חפץ. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלוננת נפיחות במצח וחתך באף. 

 

מתסקיר שירות המבחן עלה כי הנאשם רווק כבן 27, מתגורר בשכירות בהרצליה, ובשנתיים האחרונות עבד כברמן במסעדה בתל אביב. לנאשם אין עבר פלילי, הוא לא שירת בצבא עקב פציעה שנגרמה לו טרם גיוסו, ומאז היותו בן 19 הוא משתמש באופן מזדמן בסם מסוג מריחואנה.

 

לטענת הנאשם, ביום האירוע התפתח בינו לבין המלצרית עימות מילולי, ולנוכח האיומים וההקנטות שהפגינה כלפיו, חש מאוים ופעל מתוך התגוננות. הנאשם לקח אחריות, הביע חרטה והבין את הפסול והחמור שבמעשיו ואף שלל מתן לגיטימציה לשימוש באלימות. עוד מסר כי חש מצוקה תסכול ואכזבה מעצמו, וההליכים שננקטו נגדו מהווים אירוע חריג שאינו מאפיין את אורח חייו.

 

קצין המבחן התרשם כי מדובר בעבירת אלימות ראשונה, וקיימת רמת סיכון נמוכה למעורבות חוזרת בהתנהלות מסוג זה. על כן המליץ על תכנית שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות, ללא הרשעתו בדין.

 

המאשימה ציינה את הנזק שנגרם למתלוננת כתוצאה מהתקיפה וסברה כי אין מקום לסיים את ההליך ללא הרשעה, על כן עתרה להשית עליו מאסר למשך חודשיים שירוצה בדרך של עבודות שירות, לצד מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלוננת.
מנגד טען הסנגור כי יש לקבל את המלצת שירות המבחן, וציין כי הנאשם מתכוון ללמוד מוזיקה בהולנד, והרשעתו בפלילים תפגע בעתידו המקצועי.

 

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, סבר בית המשפט כי מדובר באלימות ביריונית ומעשיו של הנאשם חמורים, בכך שתקף את המתלוננת שעבדה עמו באמצעות חפץ וגרם לה לחבלות של ממש בפנים. לכן הגיע למסקנה כי אין מקום להסתפק בהמלצת שירות המבחן בעונש צופה פני עתיד בלבד, ואין מדובר במקרה חריג המאפשר הימנעות מהרשעה בדין.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי
פורום רישום פלילי

 

בנסיבות אלה גזר בית המשפט על הנאשם ששה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסך 500 שקלים או חמישה ימי מאסר תמורתם, פיצוי על סך 2,000 שקלים למתלוננת, וצו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות, על פי תכנית שהוכנה על ידי שירות המבחן ביחידה למתנדבים.

 

ת"פ 53347-09-14