התאונה הקטלנית אירעה בכביש 3, כאשר נהג הרכב הפרטי סטה ימינה מנתיבו, פגע ברוכב אופניים, נשוי ואב לחמישה ילדים, וגרם למותו. הוא הורשע בגרימת מוות ברשלנות היות שלא שם לב לרוכב האופניים, אם כי נקבע כי לא התרשל בהחלטתו לסטות ימינה באותן נסיבות. ביום ד' ניתן גזר הדין בבית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה. הוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות, רישיונו נפסל לעשר שנים, הוא חויב בפיצויים לעזבונו של המנוח בסכום של 40 אלף שקלים וכן הוטל עליו מאסר על תנאי למשך 15 חודשים.


בבית המשפט הקריא בנו של רוכב האופניים המנוח דברים שרשם על אביו, סיפר על החוסר הגדול בחייו מאז שאביו נעדר מהם וביקש להדגיש כי תמיד הקפיד על כללי הזהירות, רכב עם בגדים מחזירי אור וציית לכל חוקי התנועה. גם אלמנתו סיפרה כי היה שותף מלא לגידול חמשת ילדיהם, אשר הקטנה שבהם הייתה רק בת 11 כשהלך לעולמו, ותיארה את החוסר הנורא שלא ניתן למלאו מאז שאיבדה את בעלה.


בית המשפט התחשב בתרומה האדירה של הרופא לחברה בקביעת עונשו


הנהג הפוגע הוא רופא ילדים מוערך במודיעין עלית, וראש העירייה דיבר בשבחו מטעם ההגנה. הוא תיאר אותו כאדם משכמו ומעלה שפועל רבות להצלת חיים וביקש להתחשב בכל מטופליו אשר נפשם תלויה בנפשו. עוד העידו לטובתו מספר מטופלות שתיארו כיצד עזר להן והציל את חייהן במקצועיות נדירה. חברו הטוב תיאר את ההשלכה הקשה על חייו לאחר שגרם למותו של אדם אחר, הגדיר אותו כשבר כלי והוסיף כי למרות מצבו הוא מתאמץ וממשיך לטפל בכל האנשים שזקוקים לו.


עדים רבים נוספים הגיעו לתת עדות מטעם ההגנה, אשר צירפה גם מכתבים והמלצות מרשויות הרווחה של העיר, מעמותות שונות, מארגוני הצלה ועוד ועוד. המכתבים תיארו כיצד הקים קבוצת חובשים שעובדים בהתנדבות, שירת עשרות ימי מילואים כחובש צבאי ומטפל בצורה יוצאת דופן באנשים רבים.


מלבד אירוע טרגי זה, עברו הפלילי והתעבורתי של הנאשם נקי. בהרשעתו נקבע כי יכול היה לתת דעתו למנוח כאשר היו לו עשר שניות לכל הפחות לבצע פעולות שונות כדי להימנע מהתאונה, אך עם זאת רשלנותו אינה נמצאת ברף הגבוה. לצד חובת הזהירות החלה על הנהג, הזכיר השופט, גם רוכב האופניים צריך לנקוט משנה זהירות, ואחריות זו מפחיתה במעט מאחריותו של הנהג הפוגע.

 

יש לך שאלה?

פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח
פורום תאונות קשות, נכויות ופגיעות גוף קשות


הוחלט לקבוע את עונשו ברף הנמוך ביותר המצוי במתחם הענישה, בהתחשב בבריאותו ובתפקידו כרופא אשר ייפגעו קשות אם יישלח למאסר מאחורי סורג ובריח. השופט גם שקל את הנזק הגדול שכבר נגרם לו, הן נפשית והן פיזית, כתוצאה מהתאונה, את החרטה והצער הגדולים שהביע, את העובדה שהוא עצמו טיפל במנוח מיד לאחר שפגע בו, ביצע בו החייאה והזעיק מסוק פינוי, ולבסוף את תרומתו הרבה לחברה. הוא הטיל על הנאשם חצי שנת עבודות שירות, פסל את רישיונו לעשר שנים וחייב אותו בתשלום פיצוי למשפחתו של המנוח בסך של 40 אלף שקלים.


גמ"ר 8676-07-14