בית משפט השלום בירושלים חייב אישה שלא תיקנה כראוי בעיית איטום בדירתה אשר גרמה לליקויי רטיבות בדירתה של השכנה מהקומה שמתחתיה, במשך תקופה ממושכת של יותר משנתיים, לפצות את השכנה. היא חויבה לשלם לה פיצויים בסכום של 20 אלף שקלים עבור הנזקים, אי הנוחות המרובה שנגרמה לה והפגיעה בהנאה מדירת המגורים שלה. כמו כן חויבה בהוצאות המשפט בסכום של 4,500 שקלים נוספים.


מדובר בשתי דירות מגורים בבית משותף בירושלים, כאשר על פי קביעת השופטת, התקופה שבה סבלה התובעת מרטיבות בדירתה כתוצאה מהנזילה שבדירת שכנתה החלה בסוף שנת 2013 והסתיימה בתחילת שנת 2016. במרוצת השנים אמנם בוצעו תיקונים שונים על ידי השכנה מהקומה למעלה, אולם הם לא היו תקינים ולמעשה לא הפסיקו את הרטיבות באופן תמידי.


בית המשפט: הליקויים שלא תוקנו במשך תקופה כה ממושכת גרמו לטרדה, עוגמת נפש ואי נוחות


כראיה לנזקים שנגרמו לדירתה, צירפה התובעת חוות דעת מקצועית של חברה אשר בדקה את דירתה ואיתרה בה מספר מוקדי רטיבות. על פי חוות הדעת הרטיבות נובעת מהדירה העליונה, כלומר מדירתה של הנתבעת, וזאת עקב ליקויים באיטום. כמו כן הגישה חוות דעת הנדסית אשר במסגרתה נבדק מקור הרטיבות, ואף חוות דעת זו הצביעה על הדירה שמעליה.


בתה של הנתבעת אשר טיפלה בדירה בפועל העידה כי למעשה, אמה הקשישה מעולה לא התגוררה בנכס. היא הייתה אחראית להשכיר את הדירה ולטפל בבעיות הרטיבות. היא לא הגישה חוות דעת נגדיות אשר יכולות לסתור את חוות הדעת שהוגשו על ידי התביעה, וכמו כן לא הציגה ראיות לגבי התיקונים שכן בוצעו בדירה.


מסיבות אלו קבעה השופטת כי אי הטיפול הראוי בבעיות האיטום בדירתה של הנתבעת הוא זה שגרם לרטיבות בדירתה של שכנתה. אמנם היו חילוקי דעות לגבי הפעם הראשונה שבה דרשה התובעת מבתה של השכנה לטפל בליקויים, אולם מכל מקום קבעה השופטת כי חלפו חודשים ארוכים מהמועד שבו הוגשו חוות הדעת של אנשי המקצוע אשר ביקרו בדירה והמליצו כיצד לטפל בליקויים, ועד שהתיקונים בוצעו בפועל.


כאמור, גם כאשר נעשו ניסיונות לטפל בבעיה על ידי בתה של הנתבעת, הם לא הצליחו לפתור באופן ראוי את ליקויי הרטיבות. השופטת אף ציינה כי התרשמה מכוונותיה הטובות של השכנה לטפל בבעיה באמצעות ביצוע התיקונים הנדרשים, ובאמצעות בעלי מקצוע שונים אשר הגיעו לדירתה בניסיון לטפל בבעיית האיטום, אולם בפועל התיקונים הללו לא פתרו את הבעיה, והרטיבות בדירה שמתחת לא פסקה.

 

יש לך שאלה?

פורום ליקויי בניה | בדק בית | תביעות קבלנים


התרשמותה של השופטת מחוות הדעת שהוגשו הייתה כי היו כמה מוקדי רטיבות בדירתה של השכנה מהקומה התחתונה, אשר גרמו לעובש ולהתקלפות הטיח מהתקרה. מעדותה וכן מהעדויות של ילדיה התקבל הרושם כי אמנם, נגרמו לה טרדה רבה, עוגמת נפש ואי נוחות כתוצאה מכך. על כן הוחלט לפסוק לטובתה פיצויים בסכום של 20 אלף שקלים. נוסף על כך חויבה הנתבעת לשאת בהוצאות המשפט בסך של 4,500 שקלים.


תא"מ 28638-05-16
 


עודכן ב: 13/05/2018