השבוע (יום ד') ניתן גזר דינו של גבר כבן 39, אשר הורשע בשורת עבירות חמורות של הטרדה מינית של נערות צעירות בנות 13-14, ועבירות אחרות הקשורות לכך, כגון ניסיון לקבל דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט, גרימת מעשים מגונים, התחזות ואיומים.


גזר הדין ניתן בבית משפט השלום בכפר סבא, לאחר שהצדדים הגיעו להסדר טיעון והתקבל תסקיר של שירות המבחן בעניינו ללא המלצה לעניין העונש, והוא הודה והורשע במעשים. המרכז להערכת מסוכנות קבע כי נשקפת ממנו מסוכנות מינית ברמה גבוהה.


הצדדים קבעו את תקופת המאסר במסגרת הסדר טיעון שאושר על ידי בית המשפט


המדינה ביקשה לאשר את הסדר הטיעון, אשר כלל מאסר בפועל ל-30 חודשים וקביעת פיצויים לקטינות, עונש קל יחסית אשר נובע בעיקר בשל קשיים ראייתיים בתיק. גם הנאשם ביקש לכבד את ההסדר אולם ביקש שלא להטיל עליו פיצויים. השופט החליט לאשר את ההסדר וקיבל את עמדתה של המדינה במלואה בנוגע לתשלום הפיצויים.


בסופו של דבר העונשים שהוטלו על הגבר כוללים מאסר בפועל למשך 30 חודשים - כשנתיים וחצי, אך זאת לאחר ניכוי ימי מעצרו שמסתכמים בתקופה של כחצי שנה, וכן שתי תקופות מאסר על תנאי - האחת של שישה חודשים והשנייה של שלושה חודשים. הוא יפצה את 14 הנערות בסכומים שונים, אשר בסך הכול הגיעו לסכום של 61,500 שקלים.


הנאשם התחזה לנער בגיל העשרה שעוסק בדוגמנות, ויצר קשר עם הקטינות במטרה לפגוש אותן


בשנת 2017 השתמש הנאשם באינסטגרם ובוואטסאפ כדי לאתר מספרי טלפון ישירים של קטינות, ואז התכתב עם הילדות בהתכתבויות בעלות תוכן מיני בוטה, תוך שהוא מודע לגילן של הנערות הצעירות אשר עמן הוא מתכתב. הוא הציג את עצמו כנער בקבוצות המיועדות לילדים ובני נוער, ביקש מהקטינות שאיתן הוא התכתב צילומים אינטימיים וניסה לשדל אותן להיפגש.


גם אם הקטינות חסמו את הקשר איתו, הוא ניסה להמשיך את ההתקשרות במגוון דרכים. לאחר שהחלה החקירה בעניינו, מחק את ההתכתבויות מהסלולרי בניסיון למחוק את הראיות. בזמן ששוחרר בערבות, המשיך להיכנס לקבוצות וואטסאפ של נערים ויצר קשר עם קטינות נוספות.


במהלך שנת 2018 התחזה לנער צעיר אשר עוסק בדוגמנות, והצליח בחלק מהמקרים לקבל צילומים מיניים של הקטנות ואף גרם לחלקן לבצע בגופן מעשים מיניים. הוא גם ניסה להיפגש עם הנערות אולם לא הצליח. כשניסו לנתק איתו את הקשר, איים עליהן.


שירות המבחן נמנע מהמלצה בעניינו של הנאשם, ואילו המרכז להערכת מסוכנות קבע כי ישנה מסוכנות מינית רבה ממנו


הנאשם נשלח לשירות המבחן לצורך עריכת תסקיר בעניינו. קצין המבחן התרשם כי הוא לא מגלה אמפתיה כלפי קורבנותיו, ובמקום זאת מתרכז בנזק שנגרם לו בעקבות מעצרו. מאחר שלא הסכים לעבור טיפול ממוקד, החליט קצין המבחן להימנע מכל המלצה באשר לעונש המתאים לו.


עורך הדין מטעם המדינה הסביר כי קיימים קשיים ראייתים בתיק אשר קשורים לנפגעות, ולכן ביקש לקבל את הסדר הטיעון תוך שהוא מדגיש את החשיבות שבקביעת פיצויים לכל נפגעת ונפגעת. מנגד ביקש הסניגור שלא להשית עליו פיצויים מאחר שיש לו חובות והוא לא יוכל לעמוד בתשלומים.


מדוע העונש המוסכם נקבע ברף התחתון של מתחם הענישה?


השופט עמד על חומרתם הרבה של המעשים אשר בגינם הורשע הנאשם, הכוללים מרמה והתחזות כדי להפיל ברשת ילדות צעירות לצורך התכתבויות מיניות במשך תקופה ארוכה. השופט הבהיר כי מתחם הענישה בגין העבירות הללו נע בין 30 חודשי מאסר בפועל ועד 60 חודשים, ולכן הענישה שנקבעה במסגרת הסדר הטיעון היא ענישה שאינה מחמירה.


עוד הוסיף השופט כי לא היה מהסס להתערב בהסדר הטיעון ולהחמיר בעונשו של הנאשם, אלמלא הבהירה הפרקליטות כי ישנם קשיים ראייתיים של ממש, ולכן החליט לבסוף לאשר את ההסדר. ואולם, בעניין המחלוקת שבין הצדדים אשר נוגעת לתשלום הפיצויים לנפגעות העבירה, קיבל השופט את עמדתה של המדינה.

 

יש לך שאלה?

פורום עבירות מין ותלונת שווא במשטרה


מדובר בפיצויים פליליים אשר אינם בבחינת עונש לנאשם, הבהיר השופט, אלא מיועדים להיטיב את מצבן של הנערות, ואינם נקבעים בהתאם ליכולותיו הכספיות של הנאשם. על כן בסופו של דבר נגזר עונשו של הנאשם - הוא ירצה 30 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו, וישלם פיצוי לכל אחת מ-14 הילדות שנכללו בכתבי האישום, בסכומים שנעים בין 1,000 שקלים ועד עשרת אלפים שקלים.


ת"פ 49063-12-17