יחסי שכנות שדווקא החלו כמערכת יחסים ידידותית, הלכו והתדרדרו בעקבות עבודות בנייה שביצע אחד השכנים בסמיכות לביתו של שכנו. לטענת מבצע עבודות הבנייה, השכן החל להטריד אותו ואת פועליו באופן חוזר ונשנה, איים עליו ועל רעייתו, אמר לו שבגללו בתו התאבדה ואף חשף בפניו את איבר מינו במספר הזדמנויות. על כן הגיש נגדו תביעה לפיצויים בבית משפט השלום בפתח תקווה.


מנגד הכחיש השכן את טענותיו, ואף הסביר כי בתחילת הדרך עזר לשכנו בביצוע עבודות הבנייה, וזאת עד שנגרמו לביתו נזקים שלא תוקנו. היחסים החלו להתערער לטענתו, ושכנו הוא זה שאיים עליו, צילם אותו והגיש נגדו תלונות שקריות. על כן הגיש תביעה נגדית לפיצויים.


השכן חשף את איבר מינו בצירוף תנועות מגונות כדי לפגוע בשכנו - האם מדובר במעשה מגונה?


השופטת התרשמה כי התובע הראשי הוכיח את טענותיו הן לגבי לשון הרע והן בנוגע להטרדה המינית, ואילו תביעתו של השכן לא הוכחה. השכן שביצע את עבודות הבנייה הציג מספר תמונות שבהן ניתן היה לראות את שכנו חושף בהתרסה את איבר מינו, ועדותו נמצאה אמינה.


כמו כן, העיד התובע, במקרה אחר כשעבד באתר הבנייה עם מספר פועלים, שכנו קילל אותו, אמר לו שבגללו בתו התאבדה והטיח בו עלבונות נוספים. גרסתו נתמכה בעדויות הפועלים שנכחו במקום, ואילו עדותו של הנתבע מנגד נמצאה לא אמינה.


על כן הוחלט לחייב את השכן בפיצויים בסכום של 15 אלף שקלים בגין הטרדה מינית, וכן בפיצויים בסך של 15 אלף שקלים עבור לשון הרע. מנגד, תביעתו הנגדית נדחתה באופן מלא על ידי השופטת. נוסף על כך הוטל עליו לשלם את הוצאות המשפט ושכר טרחת עורכי הדין בסכום כולל של 25 אלף שקלים.


מדוע חלה התדרדרות ביחסיהם של השכנים?


סיפור המקרה החל בשנת 2012, אז החל התובע הראשי לבנות שלושה בתים בסמוך לדירתו של השכן. תחילה, השכן עזר לו בבנייה ואילו מבצע העבודות השתדל ככל יכולתו שלא להפריע או להזיק לו בשל העבודות. ואולם, כעבור שנה וחצי יחסיהם החלו להתדרדר, ובחלוף מספר חודשים כבר הוגשה התביעה הראשית בתיק זה.


מלבד זאת נדונו הליכים נוספים בין שני השכנים, ובין היתר השכן הנתבע הורשע בהליך פלילי בתקיפת שכנו. לאחר הרשעתו הגיש את התביעה הנגדית שנדונה בתיק זה. כתב אישום פלילי אשר הוגש כנגד מבצע עבודות הבנייה עקב איומים הסתיים בזיכויו מחמת הספק.


השכן טען כי הטיל את מימיו בחצר ללא כוונה לחשוף את איבר מינו


על פי טענתו של השכן התובע, הוא הגיע בבוקר שבת אל אתר הבנייה בליווי אשתו, כאשר לפתע שכנו הבחין בו ובתגובה חשף בפניו את איבר מינו. הוא צילם את האירוע והציג את התמונות בבית המשפט. השכן טען כי הטיל את מימיו בחצר ביתו ללא שום כוונה לחשוף את איבר מינו, אולם השופטת התרשמה מהתמונות כי הוא עומד בהתרסה במרכז החצר ולא מטיל את מימיו בפינה נחבאת.


זאת לא הייתה הפעם היחידה שבה הוא נחשף לאיבר המין של השכן, טען התובע. במקרים קודמים השכן כבר חשף את איבר מינו בפניו ובפני הפועלים. כך העידו גם העובדים. הנתבע לא סיפק הסברים משכנעים לכך, התפרץ בבית המשפט ואיים לחשוף את איבר מינו גם במהלך הדיונים. לאור כל זאת קבעה השופטת כי התובע הוכיח את טענותיו.


השכן הטיח קללות ועלבונות בשכנו, בנוכחות פועלי הבנייה


מספר ימים לאחר מכן, לטענת התובע, בזמן ששהה באתר הבנייה יחד עם הפועלים, השכן התקרב אליהם והחל לקלל אותו בגסות. הוא הטיח בו כי בגללו הבת שלו התאבדה, והוסיף ביטויים מגונים שונים ומשונים. שני הפועלים שהיו איתו תמכו בגרסתו בעדויותיהם. גם באשר לאירוע זה, גרסתו של הנתבע לא הייתה מהימנה והיא נדחתה על ידי השופטת.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית


מדובר בביטויים אשר ללא ספק פגעו בשמו הטוב של התובע, פסקה השופטת, והנתבע אף לא התנצל על הדברים שאמר. על כן מדובר בלשון הרע לפי הוראות החוק, ועל השכן לשלם פיצויים גם בעבור אירוע זה.


לאחר שדחתה את תביעתו הנגדית של השכן, קבעה השופטת כי כלל הפיצויים יעמדו על סך של 30 אלף שקלים, וכמו כן ישלם השכן את הוצאות המשפט ושכר הטרחה בסכום של 25 אלף שקלים.

 

 

ת"א 32331-11-13
ת"א 40516-02-15
 


עודכן ב: 19/12/2019