החוק למניעת הטרדה מאיימת מגדיר בסעיף 2 לחוק הטרדה מאיימת:

 

" הטרדה מאיימת כהטרדתו של אדם בידי אדם אחר בכל דרך שהיא או נקיטת איומים כלפיו, בנסיבות הנותנות בסיס להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותושל האדם או כי הוא עלול לפגוע בגופו".

 

הטרדה מאיימת יכולה להיעשות, בין היתר באחת הצורות הבאות:

 

1.בבילוש, במארב או בהתחקות אחר תנועותיו או מעשיו של אדם, או בפגיעה בפרטיותו בכל דרך אחרת, לדוגמא: אם בחורה חשה, כי אדם מסוים, בין שהיא מכירה אותו, בין שהוא זר לה, עוקב אחריה למקום עבודתה או לביתה וכתוצאה מכך היא חשה מוטרדת או לחוצה או מפוחדת.

 

2.בנקיטת איומים בפגיעה בו או במאיים עצמו, לדוגמא: אם בחורה מקבלת איומים מבן זוגה שאם היא תעזוב אותו הוא יפגע בה או יפגע בעצמו.

 

3.ביצירת קשר עמו בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר,לדוגמא: אם אותה בחורה מקבלת פניות בעלות אופי מטריד או מאיים, אם זה בע"פ או במכתב, בטלפון או באינטרנט: במייל, פייסבוק, סקייפ, או אפילו ב sms.

 

4.בפגיעה ברכושו, בשמו הטוב, או בחופש התנועה שלו, לדוגמא:אם בחור מאיים על חברתו לשעבר שהוא יפיץ לגביה פרט כלשהו דיסקרטי, שעלול לפגוע בשמה הטוב.

 

במסגרת הצו במעמד צד אחד, בימ"ש ייעתר לבקשה בהתאם לדרישות האמורות לעיל, אך בהמשך יתקיים דיון במעמד הצדדים, שם תיבחן הבקשה לעומק על מנת לבדוק אם יש בסיס להניח כי תהיה הטרדה מאיימת בעתיד.

 


 


עודכן ב: 18/01/2023