אם העבירה בוצעה ברכב שרשום על שמכם אך לא אתם נהגתם בו, יש להעביר בקשה להסבת הדוח על שם הנהג.הבקשה להסבה צריכה לכלול שני מכתבים: האחד מבעל הרכב שמצהיר שהוא לא נהג ברכב בעת ביצוע העבירה והשני מהאדם שנהג ברכב בפועל המבקש להסב את הדוח על שמו. יש לצרף לפניה צילום של רישיון הנהיגה של הנהג.


את הבקשה להסבת הדוח יש להגיש עד 90 יום מיום קבלת הדוח, ולשלוח אותה בדואר רשום לכתובת: מפנ"א, תא דואר 120, פתח תקווה, מיקוד: 49100.

 

ישנם מקרים בהם חלף המועד להגשת הבקשה, קרי, מעבר ל-90 יום ואז במידה ותוגש הבקשה מעבר ל-90 יום מרגע קבלת הדוח, כמעט ברוב המקרים הבקשה תידחה. ניתן במקרים יוצא דופן ובנסיבות מיוחדות להגיש בקשה לבית המשפט על מנת שיורה למרכז פניות הנהגים במשטרה לאפשר את הסבת הדוח מבעל הרכב הרשום לנהג אחר המצהיר שנהג בפועל.

 

מקרה עם נסיבות מיוחדות כפי שקרה לשמואל, בעל רכב אותו ייצג עו"ד עופר בן אבי, שביקש להסב את דוח התעבורה שנרשם על שמו,בגין עבירת מהירות שבוצעה על ידי ביתו של בעל הרכב, אך מרכז פניות הנהגים במשטרה התנגדו לבקשתו לאור חלוף מניין 90 הימים, ופנייתו המאוחרת כעבור 8 חודשים!!!

 

עו"ד עופר בן אבי הגיש לבימ"ש לתעבורה בקשה בשם בעל הרכב להישפט וזאת על מנת לבצע את הסבת דוח המהירות שנרשם על שמו, ובימ"ש נעתר לבקשתו ואפשר לו להסב את דוח המהירות על ביתו.

 

החלטת בית משפט לתעבורה ירושלים מיום 23/6/2011.


תיק: המ"ש 7764-05-11 סולטן נ' פניות נהגים.


עודכן ב: 17/01/2023