עובדת שמכרה מוצרי יופי ללקוחות ב"משביר לצרכן" פוטרה מעבודתה ברשת המוכרת מוצרי קוסמטיקה, לא לפני שהוחתמה על מסמך הבנות לפיו תוותר על רבע ממשכורתה ומפיצויי הפיטורין המגיעים לה , למרות שבתי הדין מאשרים גם תשלום הלנת שכר באופן נדיר, במקרה זה ולאחר תביעתו של עו"ד עופר בן אבי קיבלה את כל השכר המגיע לה וכן הלנת שכר והלנת פיצויים, תוספת של 20% בתוספת הפרשי הצמדה מחודש מאי 2010!

 

 

ל. מאשדוד הגישה תביעה כנגד חברת קוסמטיקה באמצעות עו"ד עופר בן אבי מאשדוד.

 

על פי התביעה, התובעת עבדה בתפקיד יועצת יופי ומקדמת מכירות מטעם החברה בסניף "המשביר לצרכן" באשדוד.

 

העובדת קיבלה מכתב המודיע על הפסקת עבודתה לאור העובדה שהחברה העבירה את פעילותה לחברה אחרת. התובעת פנתה לחברה בדרישה לקבל את התשלום עבור פיצויי הפיטורין, ההודעה המוקדמת, תשלום עבור חודש אפריל ותשלום עבור יתר הזכויות המגיעות לה כחוק.

 

הנתבעת הסכימה לשלם לתובעת רק לאחר שתחתום על מסמך הבנות, לפיו תוותר על רבע משכרה, דמי ההודעה המוקדמת, דמי הבראה ודמי חופשה. התובעת הסכימה לחתום על מסמך ההבנות בלית ברירה. כיון שנזקקה לכסף ועשתה זאת ללא קבלת כל יעוץ משפטי בדבר זכויותיה לקבלת תשלום מלא.

 

"ראוי לציין בעניין זה כי הנתבעת אינה רשאית להתנות העברת כספים המגיעים לתובעת על פי חוק, עקב ניתוק יחסי עובד-מעביד, בחתימה על כתב ויתור. זכותה של התובעת לקבל תשלום בגין פיצויים, הודעה מוקדמת, דמי הבראה, פדיון חופשה ושכר עבודה- מקורה בחוק או בצווי ההרחבה ומשום כך אין להתנות זכות זאת בחתימה על מסך כלשהו".

 

בפסק הדין של השופט אילן איטח בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו, בתיק דמ"ש: 32988-05-11 נקבע כי הנתבעת תחוייב לשלם לתובעת יתרת שכר עבודה בסך 1,489 ₪ בצירוף פיצויי הלנת שכר. דמי הודעה מוקדמת בסך 3,244 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, פיצויי פיטורים בסך 7,800 ₪, הוצאות משפט בסך 1,000 ₪ וכן שכ"ט עו"ד בסך 2,500 ₪.

 

 

ההתעקשות של העובד להשגת זכויותיו משתלמת, כמו כן, לא מומלץ לוותר ולהיכנע למעסיקים העושקים את זכויות העובדים. הסכמים שהמעסיקים מחתימים עובדים על גמר חשבון, כך שבתמורה לתשלומים העובד מתחייב שלא לתבוע אותם חסרי תוקף משפטי, במידה וזכויות העובד נפגעות והמעסיק צריך להשלים כספים על זכויות סוציאליות שונות כגון פנסיה, דמי חגים, דמי הבראה ועוד...

 

אין הדבר אומר כי העובד לא יכול לדרוש כספים אלו. גם אם עובד חתם על מסמך כלשהו בסיום עבודתו, רשאי להגיש תביעה כנגד מעסיקו להשלמת כל זכויותיו.

 

עו"ד עופר בן אבי-דיני עבודה,פלילי ותעבורה.


 


עודכן ב: 29/11/2011