כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירות נהיגה בשכרות לפי סעיף 62(3) ו 64 ב(א) ו 39 א לפקודת התעבורה. נמצאה בבדיקה כמות של 700 מיקרוגרם!

 

 עו"ד עופר בן אבי, שייצג את הנאשם, הגיע עם התביעה המשטרתית להסדר לפיו יתוקן כתב האישום ותימחק העבירה של נהיגה בשכרות ותתוקן לעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים לפי תקנה 26(2) לתקנות התעבורה. ההסדר התקבל בעקבות כשלים ראייתיים שהתגלו ברישום דוחות השוטרים ולאור העובדה כי "התנדנדותו" של הנאשם בבדיקת העמידה  וההליכה מקורה בפציעה ברצועת הברך ולא בהשפעת האלכוהול כפי שניסתה המשטרה להראות בדוח המאפיינים והוצגו על כך אישורים רפואיים על הפציעה ברגלו של הנאשם.

כמו כן, היו חוסרים של דוחות של שוטרים נוספים שנכחו בעת הטיפול בנאשם.

 

על הנאשם נגזרו  העונשים הבאים:

 

1. פסילה של 355 ימים.

2. פסילה על תנאי לתקופה של 6 חודשים למשך 3 שנים.

3. מאסר על תנאי.

4. קנס של 3,000 ש"ח.

 

 ישנה חשיבות רבה לתיקון כתב אישום לסעיף 26(2) מכיוון שמדובר בעבירה שלא מחייבת ברישום של 10 נקודות, כפי שמחייבת עבירת הנהיגה בשכרות.

 

כמו כן, בעבירת השכרות מי שנלכד בשנית בתוך שנה בעבירת שכרות נוספת, דינו מינימום 4 שנות פסילה לעומת סעיף 26(2): "נהיגה תחת השפעה" שאינה מחייבת בעונש פסילת  מינימום כלשהו.

 

כמו כן, החשיבות בפסילה של פחות משנה הינה לאור העובדה כי, במידה ורישיונו של הנהג נפסל לתקופה של שנה ומעלה הוא מאבד את רישיון הנהיגה שהיה לו ויחויב על ידי משרד הרישוי בהוצאת רישיון הנהיגה מחדש.

 

ניתן ביום 16/1/12בבית הדין לתעבורה תל אביב.


לפני חקירה במשטרה או הגעה לבית הדין לתעבורה, אני ממליץ להיוועץ בעו"ד הבקיא בדיני תעבורה.


עודכן ב: 18/01/2023