שבוע העבודה בענף הבניין הינו 42 שעות עבודה ומעבר לכך, כל שעה מעבר לכך תהווה שעות נוספות. היקף משרה מלאה - 182 שעות עבודה בחודש.


תחילת ההפרשות לקרן הפנסיה תיעשה החל מהיום הראשון לעבודה, הפקדות המעביד יהיו, כדלקמן: 6% לתגמולים; 6% לפיצויים.


מעביד רשאי להפריש לקופת גמל אחרת על חשבון העובד 2.33% נוספים לצורך השלמת פיצויי פיטורים וכספי ההשלמה יבואו במקום 28% מחובת המעביד לתשלום פיצויי פיטורים, בהתאם לאמור בסעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים.


על פי ההגדרה בצו ההרחבה בענף הבניין, אתר בנייה הוא מקום שבמסגרתו מבוצעות עבודות שיפוצים, הנדסה אזרחית, בינוי או תשתיות.


שכר תעריפי


שכר השעה לעובד בניין, כפי שמתעדכן מעת לעת. ראוי לציין, כי מדובר בשכר שעתי הגבוה משכר המינימום.


על פי צו ההרחבה בענף הבניין, "מעביד" בענף הבניין, הוא כל מעסיק או מעביד בחומים אלו: הנדסה אזרחית, שיפוצים, ציוד מכני הנדסי, עבודות ציבוריות, בינוי או תשתיות.


צו ההרחבה בענף הבניין ממשיך ומגדיר מי נחשב "מנהל עבודה" בענף הבניין: כל אדם אשר עבר הסמכה לאחר קורס מנהלי עבודה במשרד העבודה, וכן עובד בפועל בתפקיד זה או בתפקיד מנהל ביצוע בתחום התשתיות או מנהל אתר במסגרת אתר בנייה.


מנהל עבודה זכאי להפרשות לקרן השתלמות החל מיום עבודתו הראשון, שיעורי הפרשות לקרן השתלמות כדלקמן: 7.5% - על חשבון המעסיק. 2.5% - על חשבון העובד.


יתר העובדים זכאים להפרשות לאחר ותק עבודה של שלוש שנים בענף הבניין בישראל. כלומר כל עובד שצבר וותק עבודה בענף הבניין זכאי לקרן השתלמות, גם אם החל עבודתו אצל מעסיק חדש. שיעורי הפרשות לקרן השתלמות כדלקמן: 2.5% - על חשבון המעסיק. 1% - על חשבון העובד.


בתביעות שמוגשות לבית הדין לעבודה על ידי עובדים לתשלום קרן השתלמות, נוצרת מחלוקת לעניין תפקידו של העובד, האם שימש כמנהל עבודה בחברה או כפועל בניין שאז לא זכאי לתשלום קרן השתלמות.


ניתן להוכיח העסקתו של עובד בתפקיד מנהל עבודה, במגוון דרכים, כגון: חוזה העסקה, איתור הסמכת העובד כמנהל עבודה במשרד הכלכלה.


דמי ההבראה


עובד בענף הבניין אשר צבר ותק של שנה אצל המעסיק, זכאי לקבל דמי הבראה, אשר גובה התשלום בגינם נקבע על פי הוותק שצבר בענף הבניין בישראל. תשלום ימי ההבראה ישולם במשכורות יולי-ספטמבר בכל שנה.


1-2 שנים: 6 ימי הבראה לשנה.


3-4 שנים: 8 ימי הבראה לשנה.


5-10 שנים: 9 ימי הבראה לשנה.


11-15 שנים: 10 ימי הבראה לשנה.


16-19 שנים: 11 ימי הבראה לשנה.


20 שנים ויותר: 12 ימי הבראה לשנה.


חופשה שנתית


כל עובד ועובד שיפוצים בענף הבניה יהיה זכאי לחופשה שנתית, הוותק ייקבע בהתאם לוותק שצבר בענף הבניין בישראל.


אש"ל


כל עובד ועובד שיפוצים שיידרש ללון מחוץ למקום הלינה הרגיל שלו עקרב דרישת המעביד יקבל מן המעביד ארוחת בוקר, צהריים, ערב וליל או תמורתם.