לאחרונה הוגשה על ידי משרד עורכי הדין לביא, אפרת ושות' מחיפה, לבית המשפט המחוזי בנצרת, תביעה כנגד חברת הביטוח "מגדל" על סך של יותר מ-2.5 מיליון שקלים, בגין אי תשלום פיצויים לעובד אשר נפגע באורח קשה בתאונת עבודה, והיה מבוטח בפוליסות ביטוח הכוללות פיצוי בגין נכויות מתאונה ואובדן כושר עבודה מקצועי.


העובד שנפצע באורח קשה מאוד בתאונת עבודה, תובע בימים אלו את חברת הביטוח "מגדל", לתשלום פיצויים על פי פוליסות ביטוח שהיו לו בחברה ואשר לא שולמו עד היום, למרות מצבו הקשה ופניות רבות שנעשו על ידו לחברת הביטוח.


התאונה אירעה במהלך עבודות שבוצעו על כלים מכניים כבדים. העובד נפגע באורח קשה בראשו ובחלקי גוף נוספים, והובהל לבית החולים במצב קשה.


בעקבות התאונה עבר העובד טיפולים רפואיים רבים ונותר מוגבל ונכה לצמיתות. רופא תעסוקתי קבע כי הוא איבד לחלוטין את כושר השתכרותו במקצוע שבו עבד לפני התאונה, וכן בכל מקצוע אחר, וכי לא יוכל עוד לעבוד לפרנסתו.


מומחים רפואיים רבים שבדקו את התובע קבעו כי נותרו לו בעקבות התאונה נכויות קבועות ומשמעותיות במספר תחומים, לרבות בתחום הנוירולוגי, בתחום הנפשי, נכויות הקשורות לאף אוזן וגרון, פה ולסת, בתחום האורתופדי ועוד.


המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה


בסמוך לאחר התאונה הוגשה תביעה למוסד לביטוח הלאומי, אשר הכיר בתאונה כתאונת עבודה. תחילה קבע המוסד לביטוח הלאומי נכויות זמניות נמוכות, שמשמעותן היא תשלום קצבה נמוכה. בעקבות ערר שהגיש העובד באמצעות משרד עורכי הדין, הועלתה הנכות הזמנית ל-100%, והעובד קיבל קצבה זמנית מלאה.


ואולם, עד היום ואף על פי שחלפו כמעט שלוש שנים ממועד התאונה, לא סיים המוסד לביטוח לאומי את הדיון בתביעת העובד, ולכן העובד אינו מקבל קצבה קבועה ותלוי בחסדיו של המוסד לביטוח לאומי, ומשפחתו מתקשה להתקיים כלכלית.


במשך שנים רבות היה העובד מבוטח במספר פוליסות ביטוח מסוג תאונות אישיות, אי כושר לעבודה וביטוחי מנהלים, אשר מטרתן להקנות לו רשת ביטחון בדיוק למקרה כזה, שבו לא יהיה מסוגל לעבוד עקב תאונה.


ואולם, בזמן אמת, למרות נכויותיו הקשות של העובד והעובדה שלא חזר לעבודה ואף אינו יכול לחזור לכל עבודה ואינו יכול להתפרנס, חברת הביטוח התנערה ממנו וסירבה לשלם לו את הסכומים הנקובים בפוליסות, למקרה של נכות צמיתה מתאונה ולמקרה שבו נשלל באופן מוחלט ותמידי מהמבוטח, הכושר להמשיך בעבודתו או בעיסוקו שבו עסק סמוך למועד שבו נפגע בעבודה.


יצוין כי במשך השנים הרבות שבהן היה העובד מבוטח בחברת הביטוח "מגדל", הוא שילם מדי חודש בחודשו פרמיות בסך של יותר מ-5,000 שקלים עבור ביטוחים אלה.


התביעה הוגשה לבית המשפט לאחר מספר פניות שנעשו לחברת הביטוח אשר לא נענו בצורה עניינית. טרם הוגש כתב הגנה מצד חברת הביטוח.