1. חוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות (להלן-חוק הודעה מוקדמת) מחייב את המעביד לתת הודעה מוקדמת לעובד על פיטוריו ואת העובד לתת הודעה מוקדמת על התפטרותו.


2. החוק קובע כי מעביד שפיטר עובד ולא נתן לעובד הודעה מוקדמת לפיטורים, ישלם לעובד פיצוי בסכום השווה לשכר הרגיל בעד התקופה שלגביה לא ניתנה ההודעה המוקדמת; הוא הדין בעובד שהתפטר ולא נתן הודעה מוקדמת להתפטרות למעבידו.


3. מה דינו של עובד שפוטר, קיבל מהמעביד הודעה מוקדמת לפיטורים ועזב את העבודה לאלתר?


4. בע"ע 142-08 כרמלה שולמן נגד טעם וצבע קייטרינג (2002) בע"מ (פס"ד מיום 8.7.10) דן בית הדין הארצי לעבודה בשאלה הנ"ל.


5. בית הדין הארצי לעבודה פסק כי חוק הודעה מוקדמת לא חל במקרה שעובד שפוטר וקיבל הודעה מוקדמת לפיטורים עוזב את העבודה במהלך תקופת ההודעה המוקדמת ועל כן לא ניתן לקזז מהתשלומים שמגיעים לעובד עקב סיום עבודתו סכום כלשהו בגין הפרת חובת העובד לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת לפיטורים.


6.
התרופה העומדת למעביד כנגד עובד שהפר את חובתו לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת לפיטורים היא בהגשת תביעה לבית הדין לעבודה כנגד העובד לפצויי בגין הנזק שנגרם למעביד כתוצאה מכך.


7.
בית הדין לעבודה יפסוק למעביד פיצוי רק במקרה שבו המעביד יוכיח במדויק את הנזק שגרם לו העובד עקב הפרת החובה לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת לפיטורים.


8.
לאור פס"ד הנ"ל במקרה שבו מעסיק שוקל להגיש תביעה כנגד עובד שפוטר וקיבל הודעה מוקדמת לפיטורים ועזב את העבודה לאלתר או בתוך תקופת ההודעה המוקדמת עליו לערוך רישום ותיעוד מדויק של הנזקים שנגרמו לו עקב כך.