מאת זילברמן דן‏


שאלה:

 

הייתי מעורב בתאונת דרכים בזמן העבודה (כנהג ו/או נוסע ו/או הולך רגל), האם אני זכאי לתבוע פיצויים בגין אותם הנזקים הגופנים ונפשיים אשר נגרמו לי?

ואם כן, אז לאיזה גוף עלי לפנות בתביעה זו?

 

תשובה:

 

ובכן, תאונת דרכים אשר התרחשה במהלך העבודה מוגדרת עפ"י חוק הביטוח הלאומי כ"פגיעה בעבודה".

 

כלומר, במקרה ונסעת מביתך לכיוון העבודה ו/או להפך ו/או שהתאונה התרחשה בזמן ותוך כדי העבודה עצמה, תהיה זכאי לפנות לביטוח הלאומי (להלן: "המל"ל"), ולחברת הביטוח אשר מבטח את הרכב עפ"י פוליסת הביטוח ו/או עפ"י כל תעודה אחרת בתביעת נזקי גוף.

 

ראשית, יש לפנות בתביעה למל"ל לצורך מיצויי זכויותיך, ואם אכן תביעתך תתקבל, תהייה זכאי לקבל פיצוי בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו לך ע"י הועדה הרפואית מטעם המל"ל.

 

בד ובבד ובלי קשר להחלטת המל"ל האם לקבל את תביעתך או לא.

 

תהייה זכאי לתבוע פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו לך כתוצאה מהתאונה גם מחברת הביטוח שלך ו/או של בעל הרכב הפוגע במקרה והייתה הנוסע ו/או הולך הרגל, בהתאם לאמור בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975.

 

בהערת אגב אציין, כי במידה ותביעתך אכן התקבל ע"י המל"ל כל סכום אשר תקבל יופחת בסופו של יום מהפיצוי שתהיה זכאי לקבל בגין תביעתך מחברת הביטוח.

 

נקודה חשובה נוספת שיש להדגיש היא שבמידה וסטתה במהלך נסיעתך מביתך לכיוון העבודה ו/או להפך ו/או שהסטייה התרחשה בזמן ותוך כדי העבודה עצמה, עקב סידורים אישים שאינם קשורים לטיב עבודתך, אזי, תאונה זו לא תיחשב כתאונת הדרכים כהגדרתה "כתאונת עבודה", אלא תיחשב כתאונת דרכים רגילה.

 

מה שאומר שתוכל לתבוע בגין נזקיך הגופניים והנפשיים רק את חברת הביטוח שלך ו/או של הנהג הפוגע, במידה והינך הולך רגל ו/או אחד הנוסעים ברכב.

 

יודגש כי מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין לצורך הגשת התביעה הן למל"ל והן לחב' הביטוח.

 

אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.
 


עודכן ב: 18/09/2011