כמו בכל תחום בחיים, גם אל תחום הבניה יכולים להיכנס קבלנים לא מקצועיים שעובדים ללא רישיון וללא הכשרה מקצועית רלוונטית ונדרשת. לכן לפני שכל אזרח מעסיק קבלן, כדאי לו לבדוק שיש לו את הרישיון הנדרש, ולוודא שהקבלן הוא בעל "הסיווג" המתאים לעבודה מאת רשם הקבלנים.

 

רשם הקבלנים נותן להם את הסיווג מקצועי בהתאם לניסיון המוכח של הקבלן בביצוע עבודות, כאשר הרישום של הקבלן מתבסס על הכשרתו בענף וכמובן על מסמכים ותעודות רלוונטיות. הסיווג שמוענק לקבלנים מתייחס או להיקף הכספי שמותר לקבלן לעבוד, או לחלופין להיקף במ"ר מקסימלי שיכול הקבלן לבצע, כאשר אלו כוללים 5 דרגות.

 

הדרגה הראשונה מוגבלת להיקף עבודה יחסית קטן ואילו הדרגה החמישית אינה מוגבלת בכסף. באופן כזה, קבלן שהוא מקצועי ובעל ניסיון מתאים יקבל את המכרז לעבודות בניה בהיקפים הרלוונטיים עבורו ולא מעבר לכך. לכן קבלן שרוצה לעבוד בהתאם לחוק, ידאג להירשם בפנקס הקבלנים בסיווג המתאים לו. כדי לקבל את הרישיון, על הקבלן להגיש לרשם הקבלנים בקשה מתאימה המלווה בטפסים המופיעים באתר האינטרנט של רשם הקבלנים.

 

כדאי למלא את כל הטפסים הנדרשים על ידי הרשם כראוי, כדי לא לקבל תיקונים מיותרים מעובדי הרשם ולבזבז זמן יקר שיעלה לקבלן כסף רב. טפסים אלו מעניקים לקבלן את האפשרות להגיש בקשה לקבלת רישיון או להעלות את הסיווג או לעדכן פרטים וכדומה.

 

מוזמנים ליצור אתנו קשר בכל שאלה הקשורה לרישום קבלנים

 

 


עודכן ב: 22/03/2020