אחרי שהקבלן מגיש לרשם הקבלנים את הבקשה לרישומו כקבלן רשום אזי עוברת בקשתו לבדיקה ראשונית אצל פקידי הרשם. במידה ופקידי רשם הקבלנים רואים שהבקשה שהוגשה הינה תקינה וגם מצורפים אליה כל המסמכים הרלוונטיים, אזי הבקשה מועברת לעיון ודיון בוועדה המייעצת לרשם הקבלנים כאשר אותה ועדה מורכבת מנציגים מקצועיים.

 

הוועדה המייעצת בודקת את הבקשה שהוגשה לרשם הקבלנים ואת החומר הנלווה אליו, ובסופו של דבר נותנת החלטה לרשם הקבלנים להעניק רישום או להעלות סיווג בהתאם לבקשה. הוועדה המייעצת מחליטה האם להמליץ לרשם הקבלנים לקבל את הבקשה או לדחות את הבקשה, ובמקרים מסוימים היא יכולה לבקש לזמן את מגיש הבקשה להגיע אליה לצורך קבלת בירורים.

 

על בסיס החלטת הועדה מחליט הרשם לקבל החלטה, ורק לעיתים נדירות ביותר מחליט הרשם לסטות מהמלצת הוועדה המייעצת בגלל שהיא מורכבת מאנשים מקצועיים המוסמכים לתת את דעתם המקצועית בבקשה שהוגשה. בכל מקרה, לא משנה מה קבעה הוועדה המייעצת, יש ביכולתו של האדם שהגיש את הבקשה לקבל את הפרוטוקול שהתקיים בוועדה.


חשוב שנדע שקבלת הפרוטוקול קריטית ביותר כאשר הוועדה ממליצה לא לקבל את הבקשה

 

אני תמיד ממליץ לקבלנים שבקשתם נדחתה לדרוש את הפרוטוקול שכן זוהי זכותו הבסיסית של מגיש הבקשה ויש חשיבות לשקיפות. לאחר שהוועדה סירבה לבקשה, הקבלן מקבל לידיו את הפרוטוקול ושם הוא יכול לקבל ביתר פירוט ובהרחבה את השיקולים המפורטים לדחיית בקשתו, כי ההחלטה של הוועדה היא מקוצרת ותמציתית ויש קושי להבין ממנה את הסיבות לסירוב הבקשה.

 

כמו כן, לאחר שיש בידי הקבלן את פרוטוקול הוועדה הוא יכול להבין את הסיבות לסירוב, ואז להגיש בקשה חדשה לרשם לאחר שהבין מה הוביל לדחיית בקשתו הראשונה ואז במידת הצורך לערער עליה. לכן אני ממליץ לכל קבלן שבקשתו מסורבת בוועדה המייעצת לרשם הקבלנים לדרוש את פרוטוקול הוועדה - מדובר במידע שיכול לעזור לקבלן הן בהגשת ערר על החלטת הרשם, והן בהבנה איך לתקן את בקשתו החוזרת.

 

בכל שאלה שיש לכם בעניין אתם מוזמנים לפנות אלינו

 


עודכן ב: 23/03/2020