במהלך שנותיי כעורך דין הופעתי רבות בבתי משפט וגם הייתי נוכח בהרבה דיונים של עורכי דין אחרים ולא פעם נשאלתי על ידי לקוחות וחברים שאלות בנושא "השכנוע בבית המשפט" כגון:


1. איך ועל פי מה שופט מכריע בתיק?


2. כיצד שופטים פוסקים מי הצד המנצח?


3. איך זה שיש עורכי דין שתמיד מנצחים ואחרים לא?


4. מה ניתן לעשות כדי לשכנע את השופט שיפסוק לטובתנו?


אין ספק כי אם עורך הדין שהנו בעל יכול שכנוע גבוה יש לו יתרון משמעותי בניהול התיק המשפטי בבית המשפט שכן בסופו של דבר התפקיד של עורך הדין הוא "לשכנע" את השופט ואם הוא עושה כן אז הוא זוכה בפסק דין לטובתו.

 

זירת השכנוע בבית המשפט היא זירה מאתגרת מאוד ואני אסביר מדוע.

לאחר שהעורך דין קיבל לידיו את התיק המשפטי, ראשית על העו"ד ללמוד את התיק היטב וצריך לזכור כי לעיתים מדובר בתיק מורכב מאוד.
לאחר מכן, עומד העורך דין בבית המשפט ונלחם על "האמת" של הלקוח שלו כנגד העו"ד היריב. ברור שהעורך דין היריב לא יעשה לו חיים קלים ויעשה הכל על מנת להוכיח שדווקא הצד שלו הוא הצודק. לאחר כל זה על העורך דין לשכנע את השופט הביקורתי והקשוח בזירה (בית המשפט) מלחיצה ונוקשה מאוד.

 

לימוד טכניקת השכנוע של עורכי הדין הטובים בבתי המשפט יכולה לעזור לכל אחד ואחד ללמוד כיצד לשכנע ולא משנה מתי והיכן.

לאור זאת הכנתי סדרת מאמרים שבה אחשוף את סודות השכנוע של עורכי הדין הטובים מאולמות בית המשפט, ואלמד איך שופטים חושבים; כיצד עורכי דין טובים פועלים; מה משפיע על שופטים; ובכלל – מה לעשות ומה לא לעשות בבית המשפט, כדי לנצח.

תשובות אלו יסייעו לכל אחד ואחד בנשוא השכנוע בעולם העסקים ובחיים הפרטיים שלו.

 

מניסיון, שכשאתם יודעים איך לשכנע את בית המשפט, אתם יודעים לשכנע כל אדם אחר, כולל הבוס; בן/ בת הזוג; חבר, או כל אדם אחר.

אני ממליץ בחום לעקוב אחר סדרת המאמרים, להגיב אם אתם מסכימים או לא, ולשתף בניסיון שלכם בבית המשפט או בכל ויכוח מעניין אחר.