מערכות יחסים שלנו הם אולי הנכסים הכי החשובים שלנו להצלחה בחיים. הרבה מהצלחות שלנו בחיים נובעים מאותם מערכות יחסים שהיו לנו עם מישהו. הצלחה בבית המשפט לא שונה מהצלחה בניהול תיק בבית המשפט.

הרבה עורך דין שואלים אותי כיצד ליצור קשר חיובי עם השופט כדי לזכות באמונו בבית המשפט? אין ספק שעורך דין שנכנס לאולם בית המשפט ומתחיל לפרלטט עם השופט ונוצר ביניהם קשר של כבוד וחיבה מביא יתרון מסוים לעורך דין זה.

כיצד עושים זאת?

האם על העו"ד להיות  נחמד ולחייך הרבה לשופט או לצחוק מכל מילה שהשופט אומר כאילו זאת הייתה הבדיחה הכי מצחיקה ? האם על העו"ד להתחנף לשופט כדי שיחבב אותו וכך אולי יפסוק לטובתואו שאולי על העו"ד להיות קשוח וענייני ולשמור על דיסטנס עם השופט כדי להצליח במשפט?  אולי בכלל הקשר עם השופט לא רלוונטי להצלחה במשפט?

ראשית אומר שיש קשר בין מערכת יחסים חיובית של העו"ד עם השופט ובין קבלת ההחלטות של השופט ולו רק בגלל שמערכת יחסים כזאת יכולה להביא את השופט להיות פתוח לטיעוניו של העורך דין , להזדהות אתו , להיות סבלני כלפי העורך דין ולתת לו ביטחון 

כדי שעורך דין ייצור מערכת יחסים טובה עם השופט על השופט קודם להעריך ולחבב את העורך דין שעומד מולו.

כדי שהשופט בבית המשפט יחבב ויעריך את עורך הדין שטוען מולו צריך קודם שהשופט יכבד אותו.

כדי שהשופט יכבד את עורך הדין צריך שהשופט שיאמין לעורך הדין, על העו"ד להיות אמין  .

כדי שהשופט יאמין לעורך הדין על העורך דין להיות ראוי לאמון של השופט .

כדי שעורך הדין יהיה ראוי לאמון של השופט על העורך דין להיות מה מה שהוא. בלי מסכות ובלי משחקים ובלי הצגות.

לא צריך לחייך אל השופט גם כשלא מרגישים צורך לחייך, לא להתחנף ולהגיד מה שהשופט רוצה לשמוע אם זה לא מתאים ללקוח שלך.

אף אחד מאיתנו לא אוהב לנהל שיחה עם משהו שצוחק לכל מילה שאנחנו מוציאים מהפה. אנחנו גם לא רוצים שהחברים הטובים שלנו יחניפו לנו כל הזמן וכשלא צריך.

עורך דין צריך להגיד את האמת שלו ושל הלקוח שלו בלי לחשוש מאף אחד במידה והעו"ד מאמין שזה לטובת הלקוח שלו

 

עורכי דין לא צריכים שבסיום המשפט השופט יחשוב שהם רק "נחמדים" אבל יפסוק לטובת הצד השני. אנחנו רוצים שהשופט יכבד אותנו ויאמין לנו, בגלל מה שאנחנו בגלל שאנחנו מאמינים ב-100% בטענות שלנו .


עודכן ב: 24/03/2015