אחת האפשרויות לרישומו של קבלן ברשם הקבלנים מתבסס על העסקת שני עובדים מוסמכים לכך. ישנה אפשרות להתבסס על עובד אחד אם מדובר בחברה שהיא "חברת יחיד" או "חברה משפחתית". כמובן שיש צורך שהעובדים שעל בסיסם מוגשת הבקשה יהיו עם ניסיון רלוונטי לבקשה ועל הניסיון להיות כדלהלן:

 

מהנדס - ניסיון של שנתיים לפחות
הנדסאי - ניסיון של ארבע שנים לפחות
מנהל עבודה - ניסיון של שש שנים לפחות

 

בבקשה לרישום הקבלן המוגשת ברשם הקבלנים, על הקבלן להוכיח ניסיון רלוונטי באותו ענף שהוא מבקש שכן אם תוגש הבקשה עם ניסיון לא רלוונטי של העובד אזי ככל הנראה הועדה המייעצת תקבל החלטה לדחות את הבקשה שהגיש הקבלן. חשוב להדגיש כי הניסיון המבוקש של העובדים שעל בסיסם מוגשת הבקשה צריך להיות רק לאחר שהעובדים הנ"ל נרשמו במרשמים המקצועיים. מדובר בפנקס המהנדסים והאדריכלים, מרשם ההנדסאים והטכנאים ומאגר מנהלי העובדה בבניה.

 

על העובד שעל בסיסו מוגשת הבקשה להוכיח את הניסיון שלו לאחר שהוא כבר רשום במרשם, אולם חשוב לציין שבנוסף לזה אצל מנהל העבודה יש להוכיח כי הם גם מנויים גם באתרי הבניה. קורה לא מעט פעמים שהעובדים שעל בסיסי מוגשת הבקשה מסיימים את לימודיהם, אך הם לא רושמים את עצמם במרשם הרלוונטי הנוגע אליו, אלא לאחר תקופה ארוכה של שנים.

 

בסיטואציה כזאת אותו עובד לא נצבר לא הוותק, ולכן כדאי שיבקש מאותה יחידה האחראית על המאגר - אישור שהוא היה זכאי להיות באותו מרשם עוד לפני כן, ואת המועד שהיה זכאי להירשם במרשם זה. כאשר עובד לא מקבל אישור כזה הוא יכול לגרום לכך שרשם הקבלנים לא יכיר בכל שנותיו ואז מגיש הבקשה לא יקבל את הרישיון בשל כך.


יש לכם שאלות בנושא? אתם מוזמנים לפנות אלינו

 

 


עודכן ב: 23/03/2020