חזרת ממסיבה, מבילוי בפאב, או מאירוע משפחתי ושתית כמה כוסות של בירה או כל משקה אלכוהולי אחר וחשבת לעצמך, אני לא שיכור, הכל בסדר, אני יכול לנהוג הביתה אך לצערך הרב, שוטר שהמתין ביציאה ממקום הבילוי "מחכה לך בסיבוב" ולאחר סידרה של בדיקות, מודיע לך השוטר כי הינך חשוד בנהיגה בשכרות.

מה לעשות?

שלב 1 – ההליך המנהלי


אתה עדיין לא יודע, אבל בשימוע אשר יערך לך לפני קצין המשטרה יש לך זכות להיות מיוצג ע"י עו"ד. יש אמת בשמועה כי סיכויי ההצלחה בהליך השימוע נמוכים, אך חשוב להדגיש כי ביהמ"ש מתבסס בהליך המנהלי, בין היתר, על פרוטוקול השימוע אשר נערך לך ע"י הקצין, וייצוג של עו"ד הבקיא בתחום יכול מאוד לעזור. במידה וכבר הלכת לשימוע לבדך, ורישיונך נפסל – אל תאמר נואש! יש עדיין סיכוי להחזיר לך את רישיונך באמצעות הגשת בקשה מתאימה לביהמ"ש.

שלב 2 – התיק העיקרי


בשלב שלאחר הגשת כתב האישום, עורך הדין מקבל את חומר החקירה לידיו מהמשטרה ויכול בפעם הראשונה לתת לך חוות דעת מלאה לגבי מצבך בתיק. מן הראוי לציין, כי הערכה חלקית יכולה להינתן בהתאם לכמות האלכוהול הנמדדת, ובהתאם לגורמים נוספים אשר יש להם השפעה ואשר יכולים להיבחן עוד בשלב הראשוני.

שלב 3 – הסדר טיעון או ניהול הוכחות


ללכת עם הראש בקיר זה בסדר – עד שפוגעים בקיר. כאמור, לאחר שיש בידי עורך הדין את כל חומר החקירה, יכול עורך הדין לגבש קו הגנה, ולמעשה לבחון האם באמת ישנם פגמים ראיתים היכולים להביא לזיכוי, או לחילופין, האם כדאי לקבל את הסדר הטיעון המוצע ע"י התביעה. בחינת חומר החקירה באופן מקצועי ומדוקדק יכול להשפיע במידה רבה על אופי הסדר הטיעון ועל ההחלטה האם כדאי לקבלו.
הערה: אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי או חוות דעת, או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד. בכל מקרה ספציפי יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.


הכותב הינו בעל משרד עורכי דין העוסק בייצוג נאשמים בעבירות תעבורה.

 


עודכן ב: 22/12/2013