כאשר נפתח תיק הוצאה לפעול בגין שיק ו/או שטר כנגד חייב, רשאי החייב להגיש התנגדות לביצוע שטר תוך ‏20 יום מקבלת האזהרה לידיו.


במסגרת ההתנגדות יש לפרט את כל הסיבות המשפטיות מדוע אין לשלם את הסכום הנקוב בשטר (זיוף, כשלון תמורה, הפרת הסכם וכ'ו) ולצרף את כל האסמכתאות בעניין.


את ההתנגדות יש להגיש ללשכת ההוצאה לפועל בה נפתח תיק ההוצל"פ (שם הלשכה יופיע על גבי האזהרה, במידה ולא מופיע ניתן להתקשר למרכז המידע למסור את מספר התיק ולקבל את שם הלשכה בה נפתח תיק ההוצל"פ).


ההתנגדות לביצוע שטר תפרט את שמו ומענו של המתנגד ושל המבקש, את מספר תיק ההוצאה לפועל ואת כל נימוקי התנגדותו כפי שצויין לעיל.

 

חשוב מאוד, טרם הגשת ההתנגדות להתייעץ עם עו"ד ולפרט בפניו את הטענות כנגד תשלום השיק וזאת על מנת שבהתנגדות יופיעו הטענות הרלוונטיות לשיק ו/או השטר וזאת טרם הגשת ההתנגדות.

 

להתנגדות יש לצרף את המסמכים הבאים:

 

א. תצהיר תומך המאשר את כל העובדות המפורטות בהתנגדות.
ב. צילום ת.ז. של המבקש.
ג. העתק של השטר נשוא ההתנגדות.
ד. העתק של כל אסמכתאות הרלוונטיות לטענות המפורטות בהתנגדות.

 

את ההתנגדות יש להגיש ב-3 העתקים וכן יש למסור העתק לזוכה בתיק ההוצל"פ.

 

חשוב מאוד, יש לשמור העתק של כל מסמך המוגש ללשכת ההוצאה לפועל ו/או לזוכה.


במידה וההתנגדות לביצוע שטר תוגש במסגרת 20 הימים לאחר קבלת האזהרה, יינתן עיכוב הליכים בתיק ההוצל"פ והזוכה לא יוכל לפעול כנגד החייב עד למועד הדיון בהתנגדות. ההתנגדות תועבר לביהמ"ש המוסמך ושם יקבע דיון בהתנגדות, יש לעכוב בקפידה על החלטות ההוצל"פ ו/או ביהמ"ש וזאת על מנת למנוע קבלת החלטה במחטף של הזוכה ו/או קיום דיון ללא נוכחות החייב.


במידה וההתנגדות לביצוע שטר לא הוגשה תוך 20 יום מיום קבלת האזהרה, יש להגיש יחד עם ההתנגדות בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות לביצוע שטר הנתמכת בתצהיר והמפרטת את הסיבות לעיכוב בהגשת ההתנגדות.


כמו כן, יש לצרף בקשה לעיכוב הליכים בתיק ההוצאה לפועל וזאת עד לקיום דיון בהתנגדות לביצוע שטר.
 


עודכן ב: 11/07/2013