לא מעט המקרים שבהם מגיעים למשרדי אנשים, אשר זקוקים לתג חניה לנכה ושמשרד התחבורה דחה אותם. נכון להיום עומד שיעור הדחיות על 50%.

 

לכאורה רבים חושבים כי מדובר בהליך פשוט וקל, ממלאים טופס המצוי באתר האינטרנט של משרד התחבורה, מצרפים מסמכים הרשומים בטופס כגון תעודת זהות ורישיון רכב וכן מסמכים רפואיים וממתינים לקבל את התג נכה המיוחל.

 

אותם אנשים יחכו לפעמים שבועות, לפעמים חודשים !! ורק אז יקבלו את התשובה המתסכלת לפיה לאחר בדיקת המסמכים שצירפו לבקשה הוחלט שמצבם הרפואי מאפשר להם ללכת מחוץ לביתם בלי רכב ממקום למקום בלי כל חשש לבריאותם ועל כן נדחית בקשתם.

 

לכאורה נשמע בסדר אם מדובר באדם שלא זקוק לתג חניה, אולם גם הגיעו אליי מקרים של אנשים שמצבם הרפואי מאד קשה, אנשים שהינם נכים 100% או הסובלים מכל מיני בעיות רפואיות, המתקשים מאד להתנייד ממקום למקום בלא רכב והם פשוט נדחו. תגידו, אין סיכוי מה לא בדקו אותם? התשובה האפורה היא שלא!

 

תגידו, אוקיי ועברו על המסמכים שלהם? התשובה היא שלא ידוע. לא ידוע אם יש בקרה על כך ואם יש בקרה, איך זה שדוחים בלי להניד עפעף נכים קשים.

 

תקשו קצת ותגידו, טוב לפחות נימקו להם על בסיס ועל סמך מה דחו? התשובה היא שממש לא, מדובר בתשובה לקונית שהיא לכל היותר שורה וחצי!.

 

עכשיו כבר תחשדו ותשאלו רגע..האם רופאים בדקו את המסמכים? התשובה היא גם שלא ידוע. משרד התחבורה לא מפרט איזה רופא בדק את המסמכים או אם מישהו אחר, הנכה לא מקבל מכתב עם הבדיקה של הרופא. מי שחתום על המכתב תשובה היא היחידה לטיפול במוגבלי ניידות, אין איזה מסמך המראה שאכן רופא בתחום המומחיות של הנכה בדק את מסמכיו.

 

 

קושי נוסף במקרים מסוימים על מנת לבחון את מצבו הרפואי של המבקש תג חניה לנכה ירצה שמשרד התחבורה שהנכה ייבדק אצל רופא כזה או אחר וישלח את תשובתו. הבעיה עם דבר כזה היא שכדי לקבל את תוצאות הבדיקה מהרופא לוקח הרבה זמן ולפעמים חודשים.

 

לאחר קבלת תוצאות הבדיקה צריך להמתין לתשובה של משרד התחבורה וזה גם לוקח זמן, זמן שאין אותו לחלק מהנכים. בפרק זמן זה הם עלולים להיפגע או מצבם הבריאותי עלול להידרדר וזאת בזמן שיכלו לבדוק אותם לפחות זמנית עד לקבלת כל המסמכים או לבדוק אותם פיזית בוועדה רפואית ולתת להם את התג חניה לנכה המיוחל.

 

 

עוד קושי הוא כאשר נכה קיבל סוף סוף את תג חניה לנכה אבל מתברר לו שהוא לתקופה זמנית בלבד, דהיינו ייתכן שאף לאחר מספר חודשים הוא ייאלץ שוב פעם לעבור פרוצדורה וללכת להיבדק שוב אצל רופא ולהמתין לקבל תשובה ממשרד התחבורה.

 

 

האם לאור האמור לעיל האם בכלל שווה להתאמץ בשביל התג חניה?

 

חד משמעית כן! ההטבות של מקבל התג חניה לנכה לא רק שמשפרות את איכות חייו, אלא גם מצילות את חייו. לדוגמא, אדם מבוגר שיש לו קושי כל פעם לגשת לבנק לסדר את ענייניו. בלי התג חניה לנכה הוא צריך להחנות כל פעם רחוק וצריך לעבור כל פעם כביש שהוא הולך לאט, דבר זה גורם לו לסיכון וחשש שמכונית לא תשים לב ותיפגע בו, דבר נוסף שבשל בעיותיו הרפואיות ההליכה לבנק גורמת לו לסכנה בריאותית והוא נאלץ כל מספר מטרים לעצור כדי להסדיר את נשימתו.

 

לאחר שהוסדר לו התג חניה לנכה הוא יכול להחנות קרוב לבנק בלי שהוא סיכן את בריאותו ובלי לחשוש להיפגע ממכוניות חולפות.

 

 

משרדי מתמחה בבקשות לקבלת תגי חניה לנכה ופועל בנחישות להשגתם עבור לקוחותיו.