א', נער כבן 17 מפתח תקווה יצא לחופשת הקיץ מבית הספר. הוא היה תלמיד חרוץ ושקדן וחופשתו מבית הספר הייתה בדיוק מה שהיה זקוק לו. באחד מימי החופש החליט לנסוע עם חבריו לבילוי באחד מחופי תל אביב. החבר'ה הגיעו לחוף מוסדר עם מציל ומיד רצו לרחוץ בים, א' שאהב לשחות החל בשחייה מצד לצד לאורך החוף.


לאחר כשעה שבה שהו במים, החלו זרמים תת קרקעיים והגלים החלו לעלות. החברים החליטו לצאת מהים. הם קראו לא' וצעקו לו שהם יוצאים, הוא סימן להם שכבר יצטרף ושהם יכולים ללכת. כשלושת רבעי שעה לאחר שהתיישבו על החוף הבינו כי חברם טרם יצא מן הים.

תחילה חשבו שהוא הלך לשירותים או לשטוף עצמו אך לאחר כרבע שעה נוספת שא' לא חזר ולא היה כל סימן ממנו הם החלו לדאוג וניגשו למציל וביקשו ממנו לקרוא לו ברמקול. כשקריאות המציל גם לא עזרו, הוזעקו כוחות הביטחון ולאחר סריקות נמצאה גופתו בעומק הים.


אף אחד לא שם לב לנער שטבע, אף על פי שמדובר בחוף ים מוכרז עם מצילים


עובדת מותו הפתאומי של א' נפלה כרעם ביום בהיר על בני משפחתו, שהרי הוא נסע לבילוי בים בחוף מוכרז עם מצילים. כיצד אף אדם לא ראה ולא שמע אותו בזמן טביעתו? משפחתו של א' הייתה בהלם מוחלט ועד היום טרם התאוששו מבשורת האיוב שנחתה עליהם.


בשלב זה ואף בשלב מאוחר יותר, לא היו מודעים מי מבני המשפחה באשר לקיומה של פוליסת תאונות אישיות תלמידים אשר מאפשרת פיצוי כספי בנסיבות כגון דא.


נציג מבית הספר שבו למד א' הגיע לבקר את המשפחה במהלך השבעה. בשום שלב לא מסר למשפחה עותק של פוליסת תאונות תלמידים שבה היה מבוטח או מידע כלשהו על תנאיה וסייגיה.


לאחר תקופה, כשהמשפחה החלה לחזור לשגרת יומה, נתגלה לאחיו אודות פוליסת ביטוח תלמידים שבה היה מבוטח אחיו, ומיד עם היוודע העניין פנה למשרדנו כדי לבדוק מה ניתן לעשות.


תביעת נזיקין נגד הרשות המקומית האחראית על החוף


חשוב לדעת כי פוליסת תאונות תלמידים מכסה כל תאונה לתלמיד שאירעה בכל מקום שהוא בשטח מדינת ישראל והשטחים המוחזקים ובכל מקום אחר בעולם, בכל שעה משעות היממה, בין שיש לה קשר לפעילות במוסד החינוכי ובין שלא.


מלבד הפיצוי אשר הגיע למשפחתו של א' בשל ביטוח תאונות תלמידים, ניתן היה להגיש תביעה כנגד הגורם האחראי על אותו החוף שבו טבע, שהיה אמור להשגיח בשעות הרחצה המוכרזות על האנשים ששהו בים וכשל בכך.


קיימת נטייה טבעית לחשוב שטביעה היא באשמת הטובע אשר התנהג באופן פזיז או עקב הסיכון הטבעי של הים. ואולם מדובר בגישה מוטעית, ובדרך כלל אפשר להגיש תביעת נזיקין נגד הרשויות, בשל אי אכיפה של החוקים הקפדניים המוטלים עליהן לגבי חופי רחצה מוכרזים.


באמצעות משרדנו הוגשו תביעה כנגד חברת הביטוח וכן תביעה נזיקית כנגד הרשות המקומית האחראית על החוף שבו טבע א'.
כתבה זו אינה תחליף לייעוץ מקצועי. עם קרות התאונה מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי ולאחר מכן לייעוץ על ידי עורך דין העוסק בתחום, אשר יוכל לעזור לכם למצות את הזכויות ולהתאים את הטיפול בתיק, כל מקרה לגופו.