כשבן (שם בדוי) הלך לישון בלילה, הוא לא חלם על הסיוט שאליו יתעורר בבוקר שלמחרת. בבוקר חורפי הוא התעורר עם כאבים באשכו השמאלי. כנער צעיר הניח שכנראה לא ישן טוב על האזור הכואב וכי הכאב יעבור לו במהלך יום הלימודים. ככל שהיום עבר, כאביו החריפו עד אשר בשעות אחר הצהריים הכאב הפך לבלתי נסבל ואמו לקחה אותו לרופא בקופת חולים כדי לברר מה פשר הכאב. רופא קופת החולים של בן הפנה אותו למיון ומשם החל מסע ייסורים שתוצאותיו: עקרות.


כשהגיע בן למיון נפתח לו גיליון רפואי ובו נרשם כי הוא סובל מכאבים עזים באשך ימין, אודם ונפיחות קלה, וזאת אף שהוא התלונן על כאבים באשכו השמאלי. לאחר בדיקה קצרה אצל אורולוג, הוא שוחרר עם המלצה על מנוחה, נטילת תרופות לשיכוך כאבים לפי הצורך ונקבע לו תור לביקורת אורולוג בעוד שבוע בבית החולים.


בן חזר לביתו בתקווה שהכאב יחלוף אך בבוקר שלמחרת סבל מכאב עז ושב לרופאו בקופת החולים. רופאו הפנה אותו מיד לבצע בדיקות מסוימות כדי לשלול תסביב האשך, אך הבדיקות משום מה לא נעשו בבית החולים. לאחר שעתיים שבהן בילה בבית החולים, אובחנה דלקת ביותרת האשך, והוא שוחרר לביתו בשנית עם המלצה על טיפול אנטיביוטי.


אף על פי שהגיע למיון בפעם השלישית, לא בוצעו לנער בדיקות שהיו יכולות לגלות בזמן את המצב


כשהכאב לא חלף אף שסיים את הטיפול האנטיביוטי, בן שב בשלישית לבית החולים אך הפעם התופעות החריפו והוא סבל מחום גבוה וצריבה במתן שתן. לאחר בדיקת שתן מהירה נתגלתה עדות לממצאים דלקתיים ובן אושפז במחלה האורולוגית להמשך טיפול.


במהלך הלילה טופל בן באנטיביוטיקה ועירוי נוזלים תוך כדי בדיקות נוספות שבוצעו בו. רק בצהרי היום שלמחרת לאחר שביקר כבר שלוש פעמים בבית החולים בוצעו בדיקות אולטרה סאונד ודופלר. לאחר הבדיקה נמצא כי הוא סובל מתסביב האשך והוא נכנס לניתוח מיידי.


במהלך הניתוח התגלה נמק באשכו השמאלי. עם זאת חל שיפור בצבעו ועל כן הוחלט לא לכרות את האשך. לאחר מספר ימים, אף שסבל מבצקת הוחלט לשחררו לביתו ונקבע לו ביקורת במרפאה בעוד שבועיים.


לאחר הביקורת נתגלתה תמונה שחורה למדי לגבי אספקת הדם לאשכו השמאלי של בן. כתוצאה מהזרימה הירודה, פוריותו של בן ויכולתו העתידית להביא ילדים נפגמה. נוסף על כך, אשכו השמאלי של בן היה קטן משמעותית מאשכו הימני, מה שיצר מראה מעוות אשר השפיע עליו נפשית שכן הוא נער בגיל ההתבגרות והדבר יקשה עליו למצוא בחורות בעתיד.


רשלנות הטיפול הרפואי הייתה משלב האבחון ועד העיכוב בבדיקות


אבחון שגוי של הבעיה וכן העיכוב בבדיקות הנדרשות למציאת הבעיה גרמו לעקרותו של בן ולדיכאון חריף בשל העיוות שנוצר באשכיו.
הוריו של בן הבינו כי במקרה זה נעשתה רשלנות רפואית בדרגה חמורה אשר תשפיע על כל עתידו של בנם, ועל כן פנו למשרדנו כדי להבין מה ניתן לעשות.


בבחינה מדוקדקת התגלה כי הרשלנות הייתה גדולה לאורך כל מהלך הטיפול בבן. בשלב הראשון כשבן הגיע לבית החולים היה על הצוות הרפואי לבצע בדיקות אולטרסאונד ודופלר, דבר אשר היה עוזר במציאת הבעיה בהקדם ומזרז ומייעל את מהלך הטיפול הנכון במקרה, אך הצוות הרפואי התעלם מהדרישה לבצע בדיקות אלה ובמקום כך הוחלט על מהלך טיפול שמקורו בטעות כתוצאה מאבחון שגוי.


בן הגיע למיון מספר פעמים ועדיין לא ביצעו בו את הבדיקות המתאימות, לבסוף כאשר בוצעו הבדיקות והגיעו התוצאות, איחרו במתן הטיפול הנדרש והניתוח בוצע לאחר שעות רבות. כמו כן נעשתה רשלנות גם לאחר הניתוח. על הצוות הרפואי היה לבצע בדיקה ולוודא שאספקת הדם לאשך תקינה, דבר אשר לא בוצע.


כתוצאה מכך בן סבל ימים רבים של כאבים, עתידו נפגם, פוריותו ירודה והוא עלול להפוך לעקר. מלבד זאת הוא סובל מנזקים נפשיים בשל נראות אזור חלציו וכן מפגיעה בחוסר הגברא שלו.


לאחר בחינת הראיות, בית המשפט קבע כנגד בית החולים פיצויים על סך מיליוני שקלים לטובת בן.


כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין מומחה. עו"ד כרמי בוסתנאי, מומחה בתביעות רשלנות רפואית, פיצויים בדיני נזיקין, ביטוחי תלמידים וביטוח לאומי.