אזרחות בולגרית מעניקה זכויות רבות בכל אחת מ27 מדינות באיחוד האירופאי. דרכון בולגרי הוא דרכון אירופאי לכל דבר. למי שמחזיק דרכון בולגרית נהנה משלל הטבות המוענקות על ידי שאר 26 המדינות כגון: לגור בכל מקום באירופה, ללמוד באוניברסיטות בחינם ולעבוד כאזרח מקומי. אם יש לך דרכון בולגרי תוכל אפילו להיבחר לפרלמנט האנגלי!


אז מי זכאי לקבל אזרחות בולגרית על פי החוק?


על פי החוק הבולגרי,כל אחד שיש לו הורה בולגרי או כל מי שנולד בבולגריה, ועזב את המדינה בתקופת העלייה הגדולה, זכאי לקבל אזרחות בולגרית . הזכאות הינה גם לצאצאיו של אותו אדם לדורותיהם (מדובר בכ-250 אלף איש).


באשר לזכאותם של הצאצאים, ראשית, על פי החוק, אין חובה כי בעל הזכאות יהיה בין החיים, על מנת שצאצאיו יהיו זכאים לקבל אזרחות.


כיצד מוכיחים זכאות לאזרחות בולגרית?


הוכחת הזכאות לקבלת אזרחות בולגרית, אינה מורכבת במידה רבה. יש להוכיח שני דברים בלבד: ראשית, יש להוכיח זהות ברורה בעל הזכאות. שנית, יש להוכיח כי בעל הזכאות עזב את בולגריה בתקופת "העלייה הגדולה" (כאמור, בין חודש מרץ 1948 לבין חודש נובמבר 1950).

הנה כמה דברים שכדאי לך לדעת על היתרון בקבלת דרכון בולגרית

1. אזרח בולגרי הוא אזרח אירופאי: כאזרח אירופאי יש לך את כל הזכויות וההטבות המוענקות על ידי המדינה שבה אתה מתגורר באותו זמן. ההטבות והזכויות שתקבל הם בתחומי החינוך והשכלה גבוהה, בריאות, דמי הבטלה, פנסיה, זכויות דיור, מיסוי, עבודה ופוליטיקה.

2. אם אתה מחזיק דרכון בולגרי, יש לך גישה לאוניברסיטות הטובות באירופה. ההטבות וההנחות לכל אזרחי אירופה, הן מנת חלקו של כל אזרח בולגרי. אלו מדינות שנותנות לימודים בחינם או בעלות מנימלית: שוויצריה, אוסטריה, פורטוגל, דנמרק, פינלנד, צרפת, נורווגיה, בולגריה, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, אירלנד, לוקסנברג, שוודיה, סלובניה, ובסוף חלק מהאוניברסיטות נותנות הטבות במוענות הסטודנטים.

 

3. למחזיק דרכון בולגרי, יש לך ולמשפחתך את הזכות לגור בכל מדינה באירופה.

 

4. למחזיק דרכון בולגרי יש לך את הזכות לעבוד בכל 27 המדינות האירופאיות.

 

5. כאזרח בולגרי יש לך את הזכות לקנות קרקע בבולגריה בכל גודל, באופן פרטי.

6. תגיד שלום יפה לויזה: אם אתה מחזיק דרכון בולגרי תוכל לטוס ללמעלה מ-150 מדינות שונות בעולם ללא צורך באשרת כניסה (VISA), וליתר מדינות אירופה, כזכור, תכנס כאזרח אירופאי מהשורה.

 

7. בולגריה כמקום מרכזי: הקרבה לרוב מדינות אירופה היא יתרון חשוב בכל קנה מידה - בתוך שעתיים-שלוש אתה יכול לנסוע לפגישות עסקיות או לסתם יום כיף אצל ה"שכנים" שלך ביוון, איטליה, רומניה, קרואטיה, הונגריה, אוסטריה, סרביה, מונטנגרו, וכדומה.

8. מערכת המיסוי לחברות בבולגריה היא הנמוכה באירופה. מס חברות עומד על 10% בלבד וקיימת גם אפשרות לקבל פטור מלא ממס הכנסה על 25 אלף היורו הראשונים שתרוויח כעסק.

9. הוצאות נמוכות לתפעול העסק: הוצאות תפעול העסקים בבולגריה כמו גם משכורות, לוגיסטיקה ושכירויות, נחשבות לנמוכות בכל אירופה. עלות העסקת עובד בבולגריה עומדת על כ-1/4 מעלות העובדים בארץ. פרט חשוב זה הופך את בולגריה למרכזOUTSOURCING בתחום ההיי-טק.

 

10. הטבות ומענקים: כאזרח בולגרי יש לך הזכות ליהנות ממגוון רחב של הטבות ומענקים הניתנים על ידי האיחוד האירופאי לעסקים בבולגריה. חלקם זכאים למענקים בגובה של עד 70%.