יש חשיבות גדולה להשיג אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי מאחר שהיתרונות בלימודים או במחקר באירופה הם רבים. בולגריה היא אחת מ-27 המדינות האירופאיות השייכות לאיחוד האירופי וכל אזרח בולגרי נהנה ממגוון רחב של הטבות ברוב האוניברסיטאות באירופה. להלן חלק ממגוון היתרונות.


שכר לימוד נמוך או לימודים בחינם


ברוב האוניברסיטאות הלימודים הם בחינם או ששכר הלימוד נמוך, תלוי בתואר ובאוניברסיטה. נוסף על כך יש סיוע כלכלי בחלק מהמוסדות כגון מעונות סטודנטים, ארוחות, תחבורה ציבורית ועוד.


רמת אקדמית גבוהה


אירופה מתייחסת בחשיבות רבה ללימודים אקדמיים, ולכן דואגת לפתח מסלולים חדשים, להשיג סגל בינלאומי ולשפר את התשתיות של כיתות הלימוד, המעבדות ומעונות הסטודנטים, ואפילו להציע לימודים באנגלית כדי למשוך סטודנטים מכל העולם.


מפגש תרבויות


מעל מיליון סטודנטים מכל העולם מגיעים ללמוד במוסדות הגבוהים באירופה. זאת הזדמנות ליצור קשרים עם סטודנטים מכל העולם.


אתה באירופה!


זו ההזדמנות לטייל בכל אירופה בזול, ולשלב את חוויית הטיול עם הלימודים. אם אתה מחזיק דרכון בולגרי אתה נחשב אירופאי לכל דבר, יחד עם מעברים חופשיים לכל מדינה באירופה, והנחות בתחבורה הציבורית בחלק מהמדינות.


אזרחות בולגרית ודרכון בולגרי פותחים את הדלת לעולם המחקר באירופה


סטודנטים מכל העולם מבקשים להתקבל לתוכניות מחקר במוסדות באירופה בגלל הרמה הגבוהה, מימון מחקרים על ידי האיחוד האירופאי, וכמובן גם בגלל רמת התשתיות למחקר ולימודי דוקטורט. בשנת 2016 מעל מיליון סטודנטים עסקו במחקר במוסדות הלימוד. האיחוד האירופאי משקיע מעל מיליון אירו כדי להביא עוד מיליון סטודנטים שיעסקו במחקר.


יש אוניברסיטאות שמעניקות 100% מלגות ללימודים באוניברסיטה ויש אוניברסיטאות מעניקות מלגות חלקיות. יש גם אוניברסיטאות שאף מעניקות עזרה כלכלית בתחומים נלווים כמו שכר דירה, ציוד וספרים ללימודים, אש"ל ואפילו תחבורה ציבורית. לכל אוניברסיטה יש את ההטבות שהיא מעניקה ולפעמים זה תלוי בסוג התואר, בשנת הלימודים או בחוג הנלמד.


למשל, אוניברסיטת ABERDEEN שבסקוטלנד מעניקה 100% מלגת לימודים לתואר הראשון, אך בלימודי תואר שני ושלישי יש לשלם שכר לימוד סמלי. עם זאת, האוניברסיטה מסייעת בשכר דירה לסטודנטים שלומדים לתואר שני.


דוגמאות נוספות:


1. רוב האוניברסיטאות בדנמרק מעניקות לסטודנטים אירופאים שלומדים לתואר ראשון ושני לימודים בחינם, ובנוסף גם מעניקות מלגות להוצאות מחיה ושכר דירה.


2. בנורווגיה שכר הלימוד הוא בחינם לכל האוניברסיטאות הציבוריות. יש לשלם 50 יורו בלבד לשנה עבור ארגון הסטודנטים אבל יחד עם כרטיס של האגודה מקבלים הנחות על ארוחות, תחבורה ציבורית והטבות נוספות.


3. בגרמניה על פי רוב הלימודים בחינם, תואר מכל מוסד מוכר ברוב האוניברסיטאות בעולם, קורסים רבים מועברים באנגלית, וסגל כיתות הלימוד ברמה בינלאומית גבוהה מאוד.


כאזרח בולגרי יש לפנות ישירות לאוניברסיטאות השונות כדי לברר את ההטבות שכל אוניברסיטה מעניקה.


תיהנו מהדרכון הבולגרי שלכם, או שאולי ילדיכם יפתחו בעתיד את העיניים לחוויה העשירה המחכה להם באירופה.


בהצלחה בלימודים!

 

ברברה פז, שירותי אזרחות בולגרית