במשך למעלה מ-6 שנים, מנהלים בני זוג הליכי גירושין בסוגיות המשמורת והסדרי ראיה. לזוג, ילדה כבת 7, והם מנהלים את המחלוקת בבית הדין הרבני.


במהלך כל שנות הגירושין, בכל פעם שהאם אינה מרוצה מהחלטות בית הדין בעניין הסדרי הראיה, נוהגת האם לעתור לבית המשפט לענייני משפחה ולהקים צו הגנה כנגד האב, מה שלא מאפשר לאב לקיים את הסדרי הראיה עם הקטינה, מחמת הצו השיפוטי המרחף מעל ראשו.


7 צווי הגנה בגין פגיעה מינית בקטינה


האם הקימה במהלך השנים למעלה מ – 7 צווי הגנה כנגד האב ובכל פעם העלתה מחדש טענות בדבר פגיעה מינית בקטינה, טענות שהופרכו פעם אחר פעם, בדיון הראשון שהתקיים בפני בית המשפט ובכל פעם בוטל צו ההגנה ונקבע שהאב אינו מסוכן וכי טענות האם שקריות.


בכל צו הגנה שניתן הורה בית המשפט לשירותי הרווחה להמציא תסקיר בעניין מסוכנותו של האב וכל התסקירים הצביעו על העדר מסוכנות ועל קשר בריא בין האב לבתו.


במהלך חודש מרץ 2014, כשבועיים לפני קיומו של דיון בבית הדין הרבני, כמנהגה בקודש, עתרה האם לביהמ"ש לענייני משפחה בבקשה למתן צו הגנה נגד האב בעילות של פגיעה מינית בקטינה. בית המשפט שנחרד נוכח תיאוריה של האם את האב, כמי שפוגע מינית בקטינה, הורה על ביטול הסדרי הראיה בין האב לקטינה והורה לשירותי הרווחה להמציא תסקיר בעניין מסוכנותו של האב.


מקץ כשבוע התקיים דיון בביהמ"ש לענייני משפחה אשר במהלכו הוצג לבית המשפט ולצדדים תסקיר הסותר לחלוטין את גרסת האם בעניין מסוכנותו של האב ומציין באופן מפורש שאין כל פגיעה בקטינה, ובוודאי שלא פגיעה מינית. הח"מ שמייצג את האב ביקש מביהמ"ש לבטל את הצו לאלתר ולחייב את האם בהוצאות נוכח חוסר תום הלב בהגשת הבקשה למתן הצו. בית המשפט ביטל את צו ההגנה והורה על השבת הסדרי הראיה לסדרם ובו ביום קיים האב הסדרי ראיה עם הקטינה, ביהמ"ש לא חייב את האם בהוצאות.


תלונה נוספת בגין הטרדה מינית


חודש מרץ טרם בא אל קיצו והדיו שכתבה את פסק הדין שביטל את צו הגנה בתחילת החודש טרם יבש, לאחר דיון שהתקיים בין הצדדים בבית הדין הרבני, דיון אשר תוצאותיו לא תאמו את צפיותיה של האם, עתרה האם, בנוהל הרגיל, לביהמ"ש לענייני משפחה בבקשה למתן צו הגנה נגד האב, בעילות הרגילות והחוזרות ונשנות לפיהן, האב מטריד מינית את הקטינה.


ביהמ"ש לענייני משפחה בנוהל הרגיל, נעתר לבקשת האם, הורה על הגשת תסקיר בעניין מסוכנותו של האב וקבע מועד לדיון בין הצדדים שעד אז נמנעו הסדרי הראיה בין האב לקטינה.


למותר לציין כי גם התסקיר שהוגש במסגרת צו ההגנה האחרון, שלל את מסוכנותו של האב ושלל כל אפשרות לפגיעה מינית בקטינה. בא כוח האב, הח"מ, התעקש על חקירת האם והוכיח לבית המשפט במהלך החקירה כי לא קיים כל חשש בדבר פגיעה מינית ו/או פגיעה אחרת בקטינה מצדו של האב ובית המשפט הורה על ביטול צו ההגנה והשבת הסדרי הריאה לסדרם.


עו"ד נרקיס לביא, בא כוח האב: יש לתת את הדעת על הקלות שבית המשפט נעתר לבקשות לצווי הגנה שפוגעים בחירותו של אדם עוד בטרם נשמעה גרסתו. יתרה מכך, על בית המשפט להשית הוצאות על מבקש הצו בכל פעם שצו הגנה מבוטל שאחרת, כמו במקרה שתואר לעיל, שום דבר לא מבטיח שבעוד מספר ימים לא תעתור האם שוב לבית המשפט בבקשה לצו הגנה שקרי, שהרי אין לה מה להפסיד.