בני זוג הגרושים כ-10 שנים כאשר המשמורת על הבת נתונה לאם ואילו האב במשך כל השנים מקיים הסדרי ראיה.


בעשור האחרון הגישה האם אין ספור תלונות במשטרה, אין ספור בקשות לצווי הגנה ואף הגדילה לעשות כאשר פרסמה את שמו של האב באתר פדופילים.


עלילת הדם הזדונית אותה רקמה האם הופרכה פעם אחר פעם הן בבית המשפט, הן בבית הדין הרבני והן בתסקירים וחוות דעת שערכו שירותי הרווחה.


למגינת ליבו של האב, עלילת הדם לא פסקה מעולם ובכל פעם לבשה צורה חדשה כיד הדמיון הרעה של האם שלא חדלה מלשפוך את דמו


במשך השנים גררה האם את הקטינה לתחנות משטרה, לפסיכולוגים, לגרפולוגים ואף לבדיקות וגינליות והכל בניסיון להעליל על האב את עלילת הדם הזדונית ובכל פעם מחדש נאלץ האב להתמודד ולהוכיח את חפותו.


באחרונה עברה האם להתגורר יחד עם הקטינה באחד הישובים בעמק יזרעאל‏ וכהרגלה בקודש פנתה לרשויות הרווחה והתלוננה שהאב פוגע מינית בקטינה.


עובדת סוציאלית ממחלקת הרווחה בעמק יזרעאל, ששמעה את תלונת האם בפעם הראשונה, הגיעה לפגישה עם הקטינה בבית הספר בו לומדת הקטינה וזאת ללא תיאום מראש.


לאחר שיחה עם הקטינה הגיעה העובדת הסוציאלית למסקנה שהקטינה בסיכון ואולם מי שמסכן את הקטינה היא האם ולא האב


הקטינה סיפרה לעובדת הסוציאלית כי במשך שנים האם מנסה לשכנע אותה בכל דרך כי האב פוגע בה מינית וכי האם במשך כל השנים מנסה להכין את הקטינה לחקירות משטרה ושיחות עם גורמים שונים.


במסגרת דיון שהתקיים בבית הדין הרבני האזורי בחיפה, נחקרה העובדת הסוציאלית לסדרי דין על חוות דעתה ובסיומו של הדיון קבע בית הדין באופן יוצא דופן כי המשמורת על הקטינה תהיה נתונה בידי האב.


עוד מצא לנכון בית הדין לקבוע במסגרת ההחלטה:


"בית הדין רואה לנכון לנצל אף החלטה זו להבהיר שלא נמצאה בהתנהגות האב כל רבב בתחום ‏המיני, בהקשר המשפחתי או בכל הקשר אחר. אף בדיון בא לידי ביטוי תמונת מציאות לא תקינה של ‏האם בתחום המיני, כאשר היא מיחסת תוכן מיני לביטויים ראויים והגונים."


אציין כי הקטינה שמצויה במשמורת האב מזה חודשים רבים, פורחת הן בתחום הלימודי והן בתחום החברתי ובכך ברצוני להודות לגב' לי - יהב: מנהלת תחום עו"ס לחוק נוער במועצה האזורית עמק יזרעאל, לגב' אליסיה קאטן: עו"ס לסדרי דין במועצה האזורית עמק יזרעאל ולגב' דפנה - נעה/ליעז: עו"ס מרחבית אגף קהילה ורווחה עמק יזרעאל.


עבודתן האמיצה והמקצועית בשילוב ייצוג משפטי ראוי לאורך שנים והחלטה אמיצה של בית הדין, הם שהביאו את הקטינה לחוף מבטחים.

 

נרקיס לביא, עו"ד