שרת המשפטים, איילת שקד, יזמה את הוראת השעה למתן הפטר לחייבים בתיקי הוצאה לפועל, אשר עומדים בקריטריונים מסוימים.
חייבים, אשר מוגדרים כמוגבלים באמצעים בתיקי הוצאה לפועל, ואשר אין באמת סיכוי שיוכלו לפרוע את חובם תחת צו התשלומים שניתן להם, יכולים מעתה להגיש בקשה ללשכת ההוצאה לפועל, לקבלת הפטר, וכל זאת ללא צורך בפשיטת רגל!

 

הקריטריונים

 

החייב מוגדר כ"מוגבל באמצעים" לפחות בארבע שנים שקדמו להגשת הבקשה. סך חובותיו אינו עולה על 800,000 ₪. החייב עומד בצו התשלומים, בשלוש השנים שקדמו להגשת הבקשה, אלא אם כן שוכנע הרשם כי החייב לא עמד בצו התשלומים מסיבות חריגות, כגון מצב כלכלי רע מאוד, ובתום לב. אין בקשת פשיטת רגל מונחת בפני בית המשפט.


לא ניתן כנגד החייב צו כינוס, לא הוכרז כפושט רגל, ולא ניתן לחייב צו הפטר, במהלך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה. אם אתה עומד בקריטריונים, פנה למשרדנו בהקדם לצורך עריכת הבקשה והגשתה.


לאחר הגשת הבקשה, ובאם ראה הרשם כי החייב עומד בקריטריונים, יודיע על כך לזוכים, אשר רשאים להתנגד לבקשה. באם התנגד אחד או יותר מהזוכים לבקשת ההפטר, יקיים הרשם דיון במעמד הצדדים.


באם לא הוגשו התנגדויות, או נדחו כל ההתנגדויות, יקיים הרשם דיון, ולאחר מכן, יוכל הרשם לפטור את החייב מחובותיו ברי התביעה.
משרדנו יסייע וילווה אותך בכל שלבי ההליך.


בהצלחה!

 

*הצהרה: למען הסרת אי אילו ספקות, מאמר זה והתוכן המובא בו אינם מהווים ייעוץ משפטי או תחליף לו וכן אינם מהווים המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם. כל המסתמך על מאמר זה והתוכן המובא בו, בכל אופן שהוא, עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד ועל ידי כך מסיר מכותב המאמר כל אחריות.