היועץ המשפטי שלנו בודק מה אפשר לעשות במקרה שלכם

לידע כללי : מה אני אמור לעשות, כנהג שומר חוק , כאשר עוצר אותי שוטר. מה להגיד? מה לא?

ישנם חמישה כללים שכדאי לשנן.

  • לא להודות בעבירה. אולי יש סיבה טכנית שתביא אחר כך לזיכוי שלכם, ואולי השוטר טועה. גם זה קורה. בנוסף, תעלו כל טענה עניינית שיש לכם כנגד ההאשמה ותוודאו שהשוטר רושם אותה בדו"ח. ביכולתכם לרשום אותה בעצמכם בתגובתכם לדו"ח, שבה הקפידו שלא לאשר את טענת השוטר.
  • להיות מנומסים. אדיבות, יחס הוגן והבעת כבוד לשוטר הם ערכים בסיסיים לכל אדם. לא חייבים להסתחבק ולחפש חברים משותפים מצד אחד, ובטח שאין להרים את הקול ולהאשים את לוב המדים בהאשמות שונות מצד שני. יחס הוגן מצדכם יבטיח שתקבלו יחס הוגן בחזרה. במקרים שלשוטר יש ספק מסויים, או שהוא עצר אתכם על עבירה קלה, יחס כזה יכול להיות ההבדל בין דו"ח לאזהרה.
  • לשלוט בחוק. אם נעצרתם לאחר ש"נתפסתם" במכמונת ליזר, עליכם לדעת שלשוטר אסור לבדוק את מהירות הנסיעה שלכם ממרחק העולה על 300 מטר. עליו להציג לכם את מרחק הקליטה אם תבקשו. רכבכם חייב להיות בודד בזמן הלכידה ועל השוטר לבצע 4 בדיקות תקינות למכשיר לפני המשמרת. אם משהו מהתנאים האלה לא התממש הקפידו לומר זאת לשוטר וודאו שהסתייגותכם נרשמת בדו"ח. היא יכולה להביא לזיכוי שלכם במשפט.
  • לשמור על החוק. החוק הישראלי אוסר על שימוש במשבש לייזר, מכשיר אלקטרוני המשדר אות מזויף הגורם לשוטר לחשוב שאקדח הלייזר שלו משדר קריאה שגויה. את המכשיר ניתן לרכוש בחנויות מסוימות בארץ, אבל השימוש בו הוא עניין פלילי ועלול לעלות לכם הרבה יותר מדו"ח תנועה.


לנסוע לאט, בעיקר אם אתם נהגים צעירים. אצל נהג חדש גם עבירת מהירות קלה עלולה לגרום עונש כבד.