היועץ המשפטי שלנו בודק מה אפשר לעשות במקרה שלכם 

לפני מספר ימים עצר אותי שוטר וטען שלא עצרתי בתמרור עצור. התחלתי להתווכח איתו אז הוא ביקש בזעם שאנשוף לתוך מכשיר כדי לבדוק אם אני שיכור. סירבתי, כי נראה היה לי שהשוטר מנסה להתנכל לי, והוא הודיע שאני אשם בעבירה עקב הסירוב ושאני צפוי לפסילת רישיון ארוכה. האם השוטר סתם ניסה להפחיד אותי?

על-פי תיקון דרקוני לחוק שהתקבל באחרונה, ניתן לדרוש מנהג להיבדק בבדיקת נשיפה על מנת לדעת אם הוא שיכור,אפילו אם לא התעורר חשד שהוא נוהג תחת השפעת משקאות משכרים. אם תורשע בסירוב לבדיקה יראו בך כאילו נהגת שיכור ותהיה צפוי לפסילת רישיון נהיגה לשנתיים. עם זאת, התעמרות באזרח על-ידי דרישה להיבדק בבדיקת נשיפה כדי להתחשבן עימו היא התנהגות שאינה ראויה, ומהווה שימוש לרעה בסמכות. במקרה שלך תוכל איפוא לטעון בבית המשפט ל"הגנה מן הצדק" ולבקש לזכותך מעבירת הסירוב. 

שוטר עצר אותי בשעת לילה וטען שנמדדתי במכשיר הממל"ז במהירות מופרזת. הכחשתי וטענתי שרכב פרטי לבן עקף אותי, וכנראה השוטר התבלבל. השוטר רשם את טענתי מבלי לרשום את תגובתו. מה צפוי לי בבית המשפט?

אם אמנם היה רכב בקרבתך והמדידה באמצעות הממל"ז נעשתה בשעת לילה. הדו"ח פסול. אם תכפור בעבירה המיוחסת לך והשוטר יידרש להעיד בבית המשפט, הוא אינו אמור לזכור את נסיבות המקרה והוא יעיד על פי רישומיו, שהיית לבדך על הכביש. אולם השופט עשוי להאמין לך ולזכותך מחמת הספק, כיוון שהשוטר לא התייחס להכחשה שלך.