נהיגה בשכרות


המושג נהיגה בשכרות הנו מושג מדעי - והבדיקה הינה מדעית


הבדיקה תתבצע באמצעות בדיקת דם ע"י מי שמוסמך לכך או בדיקה באמצעות מכשיר הינשוף.

 

אם ריכוז האלכוהול בגופו של נהג עולה על 50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או על 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף (הפסיקה העלתה את הרף ל - 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף).

 

נהגים צעירים, נהגים חדשים ונהגים מקצועיים מוגדרים שיכורים, אם בגופם יש אלכוהול בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר דם או על 50 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף.


ענישה צפויה - מינימום שנתיים פסילה.

 

נהיגה תחת השפעת אלכוהול


מושג שאיננו מדעי בניגוד למושג הקודם של נהיגה בשכרות, נהג יחשב כמי שנמצא תחת השפעת אלכוהול בהתאם להתנהגותו ולמבחנים הנקראים "דו"ח מאפיינים".

 

ענישה צפויה - נתון לשקול דעת בית המשפט.

 

איך עו"ד יכול לסייע אם כך?


תפקידו של העו"ד אם כך, הוא לגרום לבעיות בראיות המדעיות - קרי לבדוק האם מבצע הבדיקה ביצע את הבדיקה באופן מושלם או האם נפלה טעות במהלך הבדיקה המדעית, כך שהבדיקה המדעית לא תהווה ראייה ואז תתכן אחת משתי האפשרויות, או שינוי האשמה מנהיגה בשכרות לנהיגה תחת השפעת אלכוהול או לחלופין לזיכוי.

 

לעו"ד מומחה בתחום קיימים סיכויים משמעותיים הרבה יותר למצוא בעיות בבדיקה - למותר לציין כי עו"ד משה ליפשיץ הנו מוסמך בהפעלת מכשיר הינשוף ובעברו בדק מאות נבדקים באמצעות מכשיר הינשוף המכשיר הקיים בידי משטרת ישראל לצורך בדיקת שכרות.


עו"ד משה ליפשיץ בתפקידו האחרון במערך התנועה במשטרת ישראל היה אחראי על תחום הנהיגה בשכרות לרבות העברת תיקים לתביעות לצורך הגשת כתבי אישום.

 

סירוב להיבדק


מי שסירב להיבדק, כאשר היה לשוטר יסוד סביר להניח כי הוא נהג בשכרות/תחת השפעת אלכוהול יראו אותו כמי שנהג בשכרות מבחינה מדעית (חזקה עליו כי נהג בשכרות) ואז עונשו צפוי אם כן להיות ככל נהג שהורשע בנהיגה בשכרות - מינימום שנתיים פסילה.


גם במקרה זה הפסיקה הכניסה חריגים אשר יכול ויסיעו בידי העו"ד במקרים מסוימים להוריד את חזקה זו.


עודכן ב: 13/10/2013