האם ג'קי יזדי, מי שנחשב במשך שנים ל"מלך הזונות" בישראל, קשור לפרשת הסחר בנשים שבמסגרתה נעצרו אתמול 12 חשודים? משטרת מחוז תל-אביב פנתה בצהריים (יום ב') לציבור בחיפושיה אחר יזדי ובנו גולן. כל היודע דבר על מקום הימצאם מתבקש להתקשר למוקד 100.

 

 

ג'קי וגולן יזדי היו אמורים להיעצר במסגרת הפשיטה על בתי החשודים בפרשה, ובראשם רמי סבן, אולם על-פי החשד הצליחו להימלט. ביחידה המרכזית של מחוז מרכז אספו ראיות נגד השניים ומעריכים כי הם קשורים לפרשה. בנוסף לשניים, מחפשת המשטרה אחר חשוד נוסף במעורבות בפרשה, תושב הצפון.

 

 

מעצרו של סבן הוארך אתמול בשמונה ימים. פרקליטו, עו"ד רונן בנדל, הכחיש את מעורבות מרשו בסחר בנשים וציין כי הוא הפסיק את קשריו עם סבן "לאחר שנקלע לאירוע בו הבחין כיצד מתייחסים לבנות. זה פשוט הגעיל אותו".

 

חקירת הפרשה החלה לפני כשנתיים, לאחר שסוכן משטרתי החל לעקוב אחר פעילותו של סבן שניהל בחו"ל על-פי החשד רשת ענפה של סחר בנשים מרוסיה, אוקראינה, בלארוס, מולדובה ואוזבקיסטן למטרות זנות. במהלך החקירה עלה חשד כי סבן קשר קשרים עם עבריינים מרוסיה ומישראל. 13 מהעבריינים הללו נעצרו לפני כשנה על-ידי שירותי הביטחון ברוסיה ובאוקראינה. כעת, כאמור, נעצרו חשודים גם בישראל.

 

 

על-פי החשד, איתרו החשודים עבור סבן מאות צעירות מכפרים ועיירות נידחות, תוך שימוש במניפולציות והבטחות שלא יעסקו בזנות, אלא בתור מלצריות ורקדניות במועדונים. כאשר סירבו הצעירות להגיע לישראל, הופעלה נגדן אלימות קשה והן הוברחו דרך גבול מצרים או שהגיעו במטוסים מטורקיה.

 

נחשד בעבר בסחר בנשים


בשנות ה-90 היה ג'קי יזדי, בן 59, הבעלים של מועדון "טרופיקנה" באזור הבורסה ברמת-גן, שנחשב במשך שנים לאחד ממכוני הליווי היוקרתיים בישראל. הוא נעצר מספר פעמים בחשד לסחר בנשים, אולם באותן שנים עדיין לא היה חוק בנושא נגד ויזדי שוחרר.

 

המשטרה נהגה לפשוט על המועדון בניסיון להביא לסגירתו, אך מי שהצליח בסופו של דבר במשימה היו פקחי מס הכנסה שחשפו את רווחי העתק הלא מדווחים שלו.

 

 

ב-2002 נכנס לתוקפו החוק האוסר על סחר בנשים והמשטרה הכריזה על יזדי כמבוקש וכחשוד בייבוא נשים. במשך כשש שנים סברה המשטרה כי יזדי שוהה בחו"ל, אולם בתחילת 2008 התלוננה אשה בת 28 כי הועסקה בזנות על-ידי יזדי ובנו.

 

 

האשה טענה כי השניים אנסו אותה והעבירו אותה לסוחרי נשים. יזדי ובנו נעצרו אז בחשד לסחר בעשרות נשים, אונס, כליאת שווא ובסרסרות - אך שוחררו.