בימים אלו של כלכלה טרופה וגזירות כלכליות קשות להרבה מאיתנו קשה להימנע מלייצר ולצבור חובות.


החובות שרובנו מכירים הם לרוב חובות לבנקים, אך אדם יכול לייצר חובות לגופים רבים ומגוונים ואף לבעל המכולת המקומי.


הדבר היחיד אשר משותף להם הוא העובדה כי ניתן להיפטר מעול החובות ולפתוח דף חדש וזאת בעזרת כוח רצון, שינוי תפיסה כלכלית וכמובן כמה מהלכים משפטיים נכונים.


ישנן כמה דרכים משפטיות להיפטר מ"גיבנת החובות" הרובצת עלינו ובחירת הדרך הנכונה לנו תלויה בכמה משתנים כגון: היקף החובות, יכולת החזר החובות, גיל, יכולת השתכרות פוטנציאלית, מצב בריאותי ועוד.


במידה ונפתחו תיקי הוצאה לפועל כנגד אדם ניתן להגיש לרשם ההוצאה לפועל בקשה לאיחוד תיקים. בקשה זו בעצם מאחדת את כלל התיקים הפתוחים בהוצאה לפועל כנגד אדם לתיק איחוד ואותו אדם משלם תשלום חודשי אחד אשר מתחלק בין התיקים באופן יחסי לפי גובה החוב. כמובן כל עוד החייב עומד בצו התשלומים מעוכבים כל ההליכים כנגדו והוא "נהנה" משקט יחסי מנושיו. אפשרות זו תהווה פיתרון מתאים במידה ויכולת החזר של החייב יחסית גבוהה וכל חובותיו הם בהוצאה לפועל, אך חשוב לציין כי באפשרות זו החייב משלם את מלוא חובותיו כולל הריביות אשר נצברות בהוצאה לפועל.


במידה ויכולת החייב להחזר חובותיו אינה גבוהה ואילו לחייב חובות רבים ניתן לפנות להליך פשיטת הרגל. הליך זה הינו יחסית ארוך ומסובך אך היתרון הגדול הטמון בו הוא העובדה כי חובות החייב ימחקו בסופו של ההליך וזאת לאחר שלרוב, החייב ישלם אחוז קטן מהם. גם בהליך זה החייב ישלם תשלום חודשי אחד אשר יצטבר בקופה אחת ולבסוף יחולק בין כל נושיו ואילו החייב לכל אורך ההליך, במידה ועומד בחובותיו המוטלים עליו לפי הליך זה ייהנה מעיכוב הליכים כנגדו ונושיו לא יוכלו לגבות את חובם באופן פרטני כל עוד החייב נמצא בהליך.


אפשרות נוספת הינה הצעת הסדר לנושים מחוץ לכותלי בית המשפט או לשכת ההוצאה לפועל. אפשרות זו מתאימה לחייב אשר יש לו סכום כסף התחלתי איתו ניתן לנהל מו"מ מול הנושים ולשכנע אותם להפחית משמעותית סכום החוב תמורת תשלום אחד במזומן. יתרון שיטה זו הינו בעובדה כי החייב לא ישלם את מלוא חובותיו יותרה על כך, מסיים את ההליך יחסית מהר לעומת שתי האפשרויות הקודמות.


אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו'/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.