לנוכח ריבוי המקרים בהם מואשמים נהגים בנהיגה בשכרות מצאתי לנכון לפרוט במאמר זה את המשמעויות של הרשעה בעבירה דנן.

 

 

רוב הנהגים סוברים, בטעות, כי מנת אלכוהול אחת כדוגמת בקבוק בירה או כוס יין קטנים אשר לכאורה נראים "תמימים" נחשבים לכאלה אשר עומדים ברף השכרות. כמוהם יש גם נהגים הסוברים כי אם עבר "מספיק זמן" הם כבר אינם נחשבים ל"שיכורים".

 

 

המדובר ברוב המקרים בטעות גדולה!! חשוב להבין כי הרף לאכיפת עבירת נהיגה בשכרות עומד על 290 מיקרו גרם (למעשה ע"פ החוק הרף אף נמוך מזה אולם המשטרה אוכפת מ- 290 מיקרו גרם וזאת על מנת לאפשר סטייה כלשהי) ומדובר ברף אשר קל מאוד להגיע אליו ובנוסף, ישנם לא מעט פרמטרים אשר יכולים להשפיע על מצב ה"שכרות" של הנהג ועל כן, יכולת הניבוי של הנהגים לגבי מצבם הוא נמוך מאוד.

 

 

הגורמים המשפיעים: משקל גוף, כמות השתייה, אחוז האלכוהול שבשתייה (בד"כ נגזר מסוג השתייה), האם השותה מורגל בשתייה או לא, מתי אכל לאחרונה ומה, כמה זמן עבר מצריכת האלכוהול ועד למדידה ועוד'.

 

 

נהוג לחלק את רמת השכרות לשכרות קלה ולשכרות שאינה קלה. שכרות קלה נחשבת עד ל 350 מיקרו גרם. ראוי לציין כי, בדרך כלל קל יותר להגיע להסדר טיעון עם התביעה המשטרתית או לאפשר מצב בו ייגזר עונש מקל במקרים האלו אולם, זה המקום לציין כי החוק קובע עונש פסילה מינימאלי של שנתיים!! ובנוסף, הוצאת רישיון נהיגה חדש על כל המשתמע מכך. המדובר בגזירה לא קלה בטח לנהגים אשר תלויים ברכבם לפרנסה, הסעת ילדים, הסעת חולים ועוד'.

 

לא מעט נהגים טועים לחשוב כי נוכח העובדה כי אין באמתחתם עבר תעבורתי מכביד קרי, גיליון הרשעות נקי יאפשר להם "לצאת" מעבירת השכרות בשן ועין. מתיקי הנהיגה בשכרות אליהם אני נחשפתי כלל לא ראיתי כל "הנחה" של בית המשפט בהתייחסותו לעברה המדוברת.

בשל מעורבותם של לא מעט נהגים "שיכורים" בתאונות דרכים ישנה גישה של חוסר סובלנות לעבירה זו אשר באה לידי ביטוי בעונשים כבדים אשר יכולים להגיע לשלילת רישיון נהיגה של מס' שנים, קנס כספי גבוהה וכו'.

 

חשוב מאוד לקבל את הייעוץ המתאים מעורך דין אשר עוסק בתחום ומכיר את פרטי העבירה, את מכשיר ה"ינשוף" על בוריו ואת הליכי עריכת הבדיקה וזאת על מנת לאתר כשלים ראיתיים אשר קשורים בעיקר להפעלת מכשיר ה"ינשוף". איתורם של כשלים ראיתיים ברמה זו או אחרת הינם קריטיים ועלולים להצביע על כשל בעריכת הבדיקה, לעיתים לאפשר זיכוי ובמקרים אחרים עונש מקל.

 

עונש מקל לעניין עבירת ה"נהיגה בשכרות" הוא עונש של פסילה עד שנה כשהרציונל הוא שמירה על רישיון הנהיגה. פסילה של מעל לשנה גוררת הוצאת רישיון נהיגה חדש על כל המשתמע מכך.

 

לכן, אם שותים לא נוהגים!

 

נסיעה טובה ובטוחה.

 

עורך דין תעבורה אייל בניסטי

 

אין במאמר זה משום תחליף לייעוץ משפטי. כל העושה שימוש בתוכן מאמר זה עושה זאת על אחריותו הבלעדית בלבד.
 


עודכן ב: 03/07/2013